اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

دیوار بنایی یا بتنی پوشیده شده با نمای سیمانی یک دیوار مانع است. اگر وسیله ای برای زه کشی آب باران از مجموعه وجود نداشته باشد، آب باران از طریق نما نفوذ می کند. دیوار فلزی LSF مشخصات یک دیوار مانع را ندارد. اگرچه دیوار LSF پوشیده شده با نمای سیمانی، به گونه ای نیست که بتوان آن را دیوار زه کش نامید ولی آزمایش های نفوذ آب نشان می دهد که بارش باران همراه با وزش باد، منجر به عبور آب از مانع مقاوم در برابر آب در پشت نما (صفحه زه کش) خواهد شد.

ساخت خوب، صلبیت لایه زیرین و استفاده از درزهای کنترل، درزهای انبساط و درزگیرها برای یک مجموعه نمای سیمانی با عملکرد مناسب مخصوصاً در آب و هوای مرطوب ضروری است. به علاوه، با توجه به آنکه این نوع نما از مصالح سیمانی پرتلند است، سطحی نفوذپذیر در برابر هوا تلقی می شود. اگر آب درون نما نفوذ کند، به محض قطع بارش، آب، بخار خواهد شد و دیوار شروع به خشک شدن می نماید. با یک لایه نهایی پلیمری اکریلیک، تبخیر آب کندتر خواهد بود.

البته نازکی نسبی و وزن سبک مشکلاتی را برای خشک نگه داشتن دیوار پوشیده شده با نمای سیمانی در مناطق مرطوب ایجاد نماید. لذا روکش نما معمولاً به منظور استفاده در مناطق نسبتاً خشک توصیه می شود. این نوع نما در رنگ های مختلف موجود است. این امر عامل مهمی در بحث زیبایی شناختی ساختمان با پرداخت نمای سیمانی است.

اندود سیمان پرتلند (استاکو)

اندود برای قرن ها به عنوان یک آستر نهایی دیوار داخلی، خارجی و سقف مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی و اجرای نمای سیمانی، صاف و قابل رنگ آمیزی بوده و اندودکاری، سطوح آن را در برابر نفوذ آب و هوا مقاوم، عایق بندی صوتی را بهبود و سطوح نما را در برابر آتش سوزی مقاوم تر می کند. مواد متشکله اندود، مشابه مخلوط ملات بنائی و شامل مصالح سیمانی، ماسه و آب است.

در برخی از اندودها، الیاف نیز مورد استفاده قرار می گیرد.اندود سیمان پرتلند می تواند برای سطوح داخلی و سطوح خارجی مورد استفاده قرار گیرد. غالب کاربرد اندود سیمان پرتلند به عنوان آستر نهایی دیوار خارجی است. اندود سیمان پرتلند خارجی استاکو نامیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>