اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آجر

در اتصال نمای آجری به دیوار پشتیبان از گیره های فولادی استفاده می شود. نقش این گیره ها انتقال بار جانبی از نما به دیوار پشتیبان است. به هنگام انتقال بار، بسته به اینکه دیوار تحت فشار یا مکش باشد، گیره های متصل کننده ممکن است تحت نیروی محوری فشاری یا کششی قرار بگیرند.

اتصالات باید از درجه صلبیت بالایی برخوردار باشند. به گونه ای که اجازه حرکت در صفحه عمود بر دیوار را نداشته باشند. به همین دلیل، از آنجایی که نما و دیوار پشتیبان هر دو به طور عادی دچار انبساط و انقباض متفاوتی در صفحه خود هستند، طراحی اتصالات برای جابه جا یی های رو به بالا، پایین و جانبی باید با دقت بالایی انجام شود.

اجزایی که در اتصال نما آجری به دیوار استفاده می شوند، شامل دو قطعه متصل شده به هم هستند. یکی از این قطعه ها به دیوار پشتیبان متصل شده و دیگری در درز افقی نما که از ملات پر شده جاسازی و قرار می گیرد. اتصالات دو جزیی تنظیم شونده باید به گونه ای باشند که به نما، اجازه حرکت در راستای موازی صفحه دیوار پشتیبان داده شود. از حرکت دیوار در راستای عمود بر صفحه دیوار جلوگیری کند.

نوع دیگری از اتصالات که در نصب نمای آجری به دیوار به کار می روند، ورقه های فولادی تک لایه کنگره دار هستند. کنگره های موجود در ورقه ها چسبندگی بین ورقه و ملات را افزایش می دهند و این امر باعث افزایش مقاومت کششی اتصال می شود، این در حالی است که همان شیارها تمایل اتصال را برای کمانش افزایش داده و باعث کاهش مقاومت فشاری اتصال می شود. این نوع اتصال، بیشتر در ساختمان های کم ارتفاع به کار رفته و با قاب سبک چوبی و در مناطقی با خطر لرزه ای و باد پایین کاربرد دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>