اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آجر

لازمه عملکرد موثر فضای خالی هوا به عنوان لایه زه کش، کاهش ریزش ملات به درون این فضا است. تجمع بیش از حد ملات در این فضا باعث گرفتگی آن می شود. از طرفی سوراخ های زه کش زمانی عملکرد خوبی دارند که در اثر ریزش ملات بر روی آنها مسدود نشوند.آجر چینی ضعیف و نامناسب می تواند باعث تجمع قابل توجهی از ملات در محل درزگیر ها شود. احتیاط به هنگام آجرچینی، به منظور کاهش ریزش ملات از مسائل مهم در اجرا است. برای حفظ فضای خالی از گرفتگی، اقدامات اضافی باید صورت گیرد.

یک راه حل این مسئله، استفاده از ابزاری مخصوص جمع کردن ملات در فضای خالی است که دقیقاً بر روی درزگیر قرار می گیرد. این ابزار از مش هایی که از رشته های پلیمری ساخته شده اند، تشکیل یافته اند. این ابزار ملات را بالای حفره های زه کشی حبس کرده و به صورت معلق نگه می دارند. این سیستم به آب موجود در ملات اجازه می دهد تا از آن عبور و روانه حفره های زه کش شود.

درز انبساطی پیوسته در نمای آجری

از آنجا که دیوارهای آجری پس از ساخت منبسط می شوند، بنابراین نماهای آجری باید شامل درز انبساطی قائم پیوسته ای در فواصل مشخص باشد. مقدار فاصله پیشنهادی بیشینه جهت درزهای انبساطی قائم، 8 متر در قسمت میانی نما و 3 متر در گوشه های نما است.در درزهای انبساطی قائم به جای استفاده از ملات از میله پشتیبان و قطعه درزگیر استفاده می شود. به طوری که اجازه حرکت به آجرهای دو طرف درز انبساط داده می شود و آب بندی دیوار نیز از بین نمی رود.

عرض درز انبساط قائم حداقل باید 13 میلی متر باشد. به طوری که با سایر درزهای ملات قائم در دیوار نمای آجری مطابقت داشته باشد. با مهیا کردن درز انبساطی قائم و نیز وجود فاصله زیر نبشی تکیه گاهی (که به عنوان درز انبساطی افقی عمل می کند) نمای آجری، به پانل های منفرد مجزا تبدیل می شود که قابلیت انبساط و انقباض را دارند، به طوری که به سازه و دیواره پشتیبان نیرویی وارد نمی شود.

الزامات تکمیلی نمای بنایی آجری متصل به دیوار پشتیبان بتنی یا بلوکی

اتصالات فولادی که برای متصل کردن نما به دیوار استفاده شده اند از نوع بست های مفتولی دو تکه هستند. قطعه اول نقش مسلح کننده درز ملات را دارد و در دیوار پشتیبان جا داده می شود. قطعه دوم، نما را به قطعه اول که در دیوار پشتیبان جاسازی شده، متصل می کند.

در مناطق لرزه خیز باید از بست های لرزه ای استفاده شود. بست لرزه ای باعث اتصال مفتول پیوسته مسلح کننده به نما می شود. مفتول مسلح کننده نما و بست های لرزه ای در درون درز ملات نمای آجری جاسازی می شوند.در سازه هایی که دارای تیرهای محیطی عمیق هستند، می توان در قسمت فوقانی پنجره، از نبشی های تکیه گاهی به جای نبشی های نعل درگاهی استفاده نمود. این روش، معمولاً در نماهای آجری دارای پنجره های پیوسته به کار می رود.

مقاومت دیوارهای پشتیبان بلوک سیمانی در برابر نفوذ آب و هوا

در ساختمان ها با دیوار پشتیبان، بلوک سیمانی به دلیل وجود تماس جداره بیرونی دیوار با آب و هوا، دیوار باید از مقاومت خوبی در برابر نفوذ این عوامل برخوردار باشد. در همین راستا مواد ویژه ای به منظور آب بندکردن دیوار به کار برده می شود. قبل از اجرای نمای آجری، سطح خارجی دیوار پشتیبان، بلوک سیمانی با استفاده از یک ماده مخصوص کاهش دهنده خرابی در برابر آب و هوا (آبی رنگ) پوشانده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>