اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیمان

آجر موزائیک روی ملات سیمانی به نسبت 1:3 تا 1:5 به ضخامت متوسط 5/2 سانتی متر کار گذاشته می شود. ملات ماسه سیمان باید طبق استاندارد شماره 706 ایران باشد (در صورتی که قرار است ملاتی غیر از ملات ماسه سیمان به کار رود، باید مشخصات آن به تصویب دستگاه نظارت برسد).

درز موزائیک ها باید منظم و باریک بوده و سطح فرش کاملاً هموار و تراز باشد، به نحوی که پستی و بلندی و اختلاف ارتفاع در آن مشاهده نشود. آجر موزائیک نباید لب پریده باشد، در صورت وجود چنین نقصی، طول لب پریدگی نباید بیش از 4 میلیمتر و طول لب پریدگی در سطح سایش، نباید بیش از 2 میلیمتر و حاصل ضرب این دو عدد نباید از 6 بیشتر باشد.

در آجرهای خیس شده ممکن است سوراخ های ریزی شود. این سوراخ ها نباید از فاصله 5 متری قابل ر ؤیت باشند. آجرها باید بر اثر ضربه جسم فلزی، صد ای زنده ای ایجاد کنند. میزان جذب آب حداکثر ده درصد است. موزائیک نباید قبل از آنکه 28 روز از عمر آن بگذرد، کار گذاشته شود.خطوط درز موزائیک در اطاق هایی که مجاور و متصل به هم یا در مجاورت راهرو و فضاهای ارتباطی قرار دارند، باید در یک امتداد باشند، مگر در محل هایی که ابعاد موزائیک ها متفاوت باشند.

سطوح زیرین که فرش کف روی آن اجرا می شود، باید کاملاً تمیز شده و قبل از شروع کار مرطوب شوند. موزائیک قبل از نصب، باید حداقل 15 دقیقه در آب قرار گیرد. موزائیک اطراف کفشوی ها، دور کاسه توالت ها و چارچوب ها و مانند اینها پس از اندازه گیری، باید با وسیله مناسب بریده شوند، به نحوی که درزها یکنواخت باشد. راه رفتن روی موزائیک فرش قبل از دوغاب ریزی ممنوع است. ساختن ملات روی موزائیک فرش مجاز نیست.

بند کشی

بندهای فرش موزائیک را با توجه به نوع کار با دوغاب سیمان و پودر سنگ یا سیمان و خاک سنگ پر می کنند. سیمان این دوغاب بر حسب رنگ موزائیک از سیمان پرتلند یا رنگی انتخاب می شود. پس از گرفتن دوغاب سیمان درزها، روی سطح موزائیک دوغاب ریزی شده، ماسه نرم، خاک اره، پودر و یا خاکه سنگ پاشیده، آن را با گونی پاک می کنند.

نصب آجرهای موزائیکی و سیمانی بدون ملات و کفپوش های موزائیکی درجا و شسته

نصب آجرهای موزائیکی و سیمانی در فرش بام و پیاده روها بر روی بستری از ماسه نرم صورت می گیرد. در فرش بام باید آجرها را روی 5/2 تا 3 سانتیمتر ماسه قرار داد. در اطراف مجرای آب روها تا شعاع 80 سانتیمتر به جای ماسه از شن رودخانه ای (نخودی) استفاده می شود. آجرهای موزائیکی یا سیمانی را می توان به طور خشکه چین پهلوی هم قرار داد، در این حالت پس از نصب آجرها در سطحی معادل 6 تا 7 مترمربع، درز انبساطی به عرض 2/1 سانتی متر در اطراف آن تعبیه می شود.

درز یاد شده باید با ماسه آسفالت پر شو د. سایر درزها باید با دوغاب سیمان پر شوند. در بام می توان پس از ماسه ریزی، موزائیک را با ملات ماسه سیمان فرش نمود که در آن صورت ملات باید کم عیار و کم آب بوده و سعی شود که ماسه زیرین جابه جا نشود و سپس نسبت به دوغاب ریزی اقدام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>