اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کفپوش

رزین های اپوکسی برای روکش کف به کار می روند. رزین اپوکسی به همراه رنگینه و ماده سخت کننده، مخلوط شده و به ضخامت 6 تا 12 میلیمتر روی سطح بتنی یا چوبی پخش می شود. این مواد ممکن است ماله کشی و صاف شده و یا به صورت چین دار رها شوند.

کفپوش هایی که از پلاستیک ساخته می شوند عبارتند از موزائیک های پلاستیکی، روکش های پلاستیکی، کاشی وینیلی ساده و آزبست دار و کفپوش وینیلی فوم دار. این کفپوش ها به کمک چسب مخصوص بر روی کف، نصب و درزهای آن با سیمان مخصوص به هم چسبانده می شو د. روی این کفپوش ها را نباید با حلال های قوی تمیز کرد، همچنین باید از زدن واکس و شلاک بر روی آنها خودداری نمود.

کاشی وینیلی

وینیل تایل را به کمک چسب های مخصوص ضد آب از نوع سیمان وینیلی بر روی کف نصب می کنند. وینیل تایل در برابر چربی ها و روغن ها و بسیاری از اسیدها و قلیاها و مشتقات نفتی به خوبی پایداری می کند.

کاشی وینیلی آزبستی

این مواد به حالت گرم مخلوط شده و به صورت ورقه هایی به ضخامت 5/1 تا 1 میلیمتر زیر قشار شکل داده می شوند.

کفپوش وینیلی فوم دار

این کفپوش ها به کمک چسب مخصوص بر روی کف چسبانده شده و درزهای آن با سیمان مخصوص به هم چسبانده می شو د. روی این کفپوش را نباید با حلال های قوی تمیز کرد و از زدن واکس و شلاک و لاک بر روی آن باید خودداری نمود. کفپوش های وینیلی و وینیلی آزبستی در ایران استاندارد شده که در هر مورد باید برابر دستورالعمل های مربوط اجرا شود.

کفپوش های لاستیکی

کفپوش های لاستیکی را به کمک چسب های ویژه، بر روی کف می چسبانند. کفپوش لاستیکی، نرم و انعطاف پذیر است و نسبتاً جاذب صدا است. این کفپوش ها برای کف طبقات بالای همکف مناسب تر است. در فضاهای باز و غیر پوشیده، نباید کفپوش های لاستیکی را به کار برد.

کفپوش های چوب پنبه ای

از چوب پنبه دو نوع کفپوش ساخته می شود، لینولیومی و کاشی چوب پنبه ای، در کفپوش لینولیوم از روغن بزرک به عنوان ماده چسباننده استفاده می شود. این کفپوش را می توا ن روی هر نوع کفسازی چوبی، بتنی و موزائیکی چسباند، مشروط بر آنکه خشک باشد. برای کف های خشک از چسب معمولی و برای کف حمام و آشپزخانه و مانند آن، از چسب ضدآب استفاده می شود.

کاشی چوب پنبه ای را با چسب مخصوص بر روی کف، چسبانده و با غلتک سنگین می فشارند. سپس سطح آن را سائیده، با فیلر می پوشانند و واکس می زنند. فرش چوب پنبه ای نرم است و به محیط احساس گرمی و آرامش می دهد، تا حدودی عایق صدا است، ولی دوام آن از دیگر کفپوش ها کمتر است. پایداری آن در برابر آب خوب بوده و در برابر چربی ها و روغن ها ضعیف است.

کفپوش های نساجی

کفپوش های نساجی به دو گروه اصلی پرزدار و بدون پرز تقسیم می شوند. نصب کفپوش های نساجی روش های گوناگون دارد. نصب با چسب به طور کامل یا در نقاط مشخص، میخ کردن حلقه هایی که در پشت کفپوش از قبل برای این منظور تعبیه شده به کف و اتصال کفپوش به کمک باریکه های چوبی و فلزی به کف، از جمله این روش هاست.

همچنین بعضی از انواع کفپوش ها را می توان بدون وسایل نصب و چسب روی کف پهن کرد. هر کدام از این کفپوش ها در برابر گرما، اسیدها، قلیا یی ها، ملات ها، کپک زدگی، نور مستقیم و غیر مستقیم آفتاب و سائیدگی، ویژگی های خود را دارا هستند. از این رو قبل از مبادرت به پوشش، باید مشخصات کفپوش به تأیید دستگاه نظارت برسد.

کفپوش های قیری

مصرف قیر در کفپوش به شکل آسفالت ماستیک و کاشی آسفالتی یا آسفالت تایل است. آسفالت ماستیک را می توان روی زیرسازی چوبی، بتنی یا فولادی اجرا کرد. هنگام استفاده ا ز کفپوش های قیری انجام اندود قیری (پرایمر) روی زیرسازی ضروری است. آسفالت ماستیک را می توان با قالب گیری به صورت قطعات پیش ساخته در آورده و با چسب قیری روی زیرسازی نصب کرد.

کفپوش با آجر و آجر ماسه آهکی

این نوع کفپوش برای پوشش کف کارخانه ها، پیاده روها، خیابان ها، محوطه سازی ها و پارک ها مناسب است. آجرهای ماسه آهکی را روی بستری از ماسه بادی یا ملات ماسه سیمان، ماسه آهک یا باتارد، فرش کرده و روی آن را دوغاب سیمان با ماسه بادی یا خاک سنگ و پودر می ریزند تا چشمه ها و درزهای بین آجرها پر شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>