اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

روسازی آسفالتی چنانچه به نحو صحیحی طراحی و اجرا شده باشد، سال های زیادی به نحو مناسب خدمت رسانی خواهد کرد. با این وجود، روسازی های آسفالتی پس از بهره برداری و با گذشت زمان نیاز به تعمیر و نگهداری خواهند داشت. روسازی راه در نتیجه عواملی از قبیل بارگذاری ترافیکی، دما، رطوبت، جابه جایی خاک بستر.

در معرض تنش های مختلفی قرار دارد که خرابی های کوچکی را به روسازی وارد می سازند. این نوع خرابی ها می توانند منجر به خرابی های بزر گتری در روسازی آسفالتی شوند.ترک خوردگی ها، چاله ها، بروز ناهمواری ها و سایر انواع خرابی ها، نتیجه شکلگیری خرابی های کوچک هستند.

توانایی مهندس و یا متخصص تعمیر و نگهداری در شناخت انواع مختلف خرابی ها این امکان را به وجود می آورد که خرابی ها به نحو صحیح شناسایی شده و ترمیم و تعمیر مناسب هر خرابی اعمال شود تا از بروز خرابی های بیشتر در روسازی جلوگیری به عمل آید.احتمال وقوع تمامی خرابی های مذکور، بر روی روسازی های آسفالتی کم است.

با این وجود، شرایط محیطی و شرایط ترافیک از قبیل وزن و تعداد محورهای عبوری از روی روسازی، نوع خرابی را مشخص می کنند. به عنوان مثال روسازی آسفالتی که در شهر اهواز اجرا شده است به ندرت دمای پایین را تجربه نموده و به احتمال کم از خرابی های ناشی از آن آسیب خواهد دید. در مقابل خرابی های روسازی آسفالتی اجرا شده در شهر تبریز عمدتاً ناشی از دمای پایین است.

علاوه بر این، بزرگرا ه ها و آزادرا ه های با ترافیک بالا می توانند در معرض نوعی از خرابی به نام شیار افتادگی قرار گیرند در حالی که روسازی آسفالتی پارکینگ ها به ندرت این نوع از خرابی را تجربه می کنند. همچنین شدت خرابی می تواند دربرگیرنده تغییر مختصر در سطح راه تا خرابی های اساسی سازه ای باشد. بسیاری از خرابی های روسازی اگر در زمان مناسب تشخیص داده شوند، می توانند به سرعت و با هزینه اندک ترمیم شده و تأثیر چندانی نیز بر خدمت دهی روسازی نداشته باشند.

در حقیقت تشخیص و شناسایی سریع و تعمیر به موقع خرابی ها در روسازی از توسعه خرابی های کوچک و مبدل شدن آ نها به خرابی های بزرگ پیشگیری می نماید. ترک ها و سایر خرابی ها عموماً در هنگام آغاز بسیار ریز هستند و تنها با راه رفتن بر روی روسازی و مشاهده از نزدیک می توان آ نها را شناسایی نمود. وجود چاله های آببر روی روسازی پس از بارندگی می تواند نشانه دیگری از پتانسیل بروز برخی از خرابی ها باشد.

این موضوع که آب باران به سرعت از روی روسازی زهکش گردد اهمیت زیادی دارد. تمیز و باز بودن سیستم زهکشی تضمین کننده این موضوع است که آب باران به سرعت زهکش شود و زمینه بروز برخی از خرابی ها را فراهم نسازد. وجود آب به گونه ای غیرعادی بر روی روسازی نشانگر آن است که زهکش سطحی یا زیرسطحی به خوبی طراحی، اجرا یا نگهداری نشده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>