اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

از جمله عوامل اصلی نفوذپذیری بتن می توان به تبخیر بخشی از آب اختلاط که جهت حصول کارایی یا روانی بیشتر به بتن اضافه می شود اشاره نمود که به دلیل عدم شرکت در واکنش هیدراسیون از بتن تبخیر شده و باعث ایجاد لوله های مویین زیادی در بتن خواهد شد.

یکی دیگر از عوامل اثر گذاری در نفوذپذیری بتن، کسری فیلر سنگدانه ها و عدم استفاده از ریزدانه یا پر کننده مناسب است که ما را ناگزیر به مصرف سیمان بیشتر می کند. سیمان اضافه با جذب آب از مخلوط بتن باعث افزایش میزان مصرف آب شده و نهایتاً نفوذپذیری را افزایش می دهد. از سوی دیگر سیمان میزان قلیایی بتن را بالا برده و احتمال سرطانی شدن بتن را افزایش می دهد.

افزودنی مکمل بتن A.C.P

ماده افزودنی مکمل بتن A.C.P که بخش اساسی مواد سازنده اش را میکروسیلیس، فوق روان کننده، واتروپروف، کاتالیزور تشکیل می دهد. با هدف ارتقا خواص در زمان ساخت به بتن اضافه می کنند. این ماده که در حدود 6 الی 9 درصد وزن سیمان به بتن افزوده م یشود علاوه بر امکان کاهش حدود 15٪ الی 20٪ از نسبت آب به سیمان باعث افزایش کارایی یا اسلامپ بتن شده لذا به تراکم بهتر بتن و جلوگیری از حبس شدن هوا در بتن کمک نموده و هنگام باز نمودن قالب ها هرگز مقاطع کرمو یا متخلخل روی بتن به چشم نخواهد خورد.

از سوی دیگر زمان حفظ اسلامپ بتن را در جهت حمل بتن در مسافت های طولانی تر یا بتن ریزی با مدت بیشتر افزایش داده و میزان نفوذپذیری و درصد جذب آب بتن را در حدود 90٪ کاهش داده و مقاومت فشاری را در حدود 50٪ افزایش می دهد.افزودنی مکمل بتن A.C.P پس از افزوده شده به بتن رفتارهای شیمیایی خود را به ترتیب زیر شروع می کند.ابتدا مواد فوق روان کننده سازنده A.C.P با انتقال بار الکتریکی منفی به دوغاب سیمان و افزایش اسلامپ به دلیل تبدیل نمودن بتن به مخلوط تک قطبی باعث افزایش اسلامپ می شوند.

به طور همزمان مواد واترپروف موجود در مکمل بتن با توجه به بافت کاملاً میکرونیزه و غیر قابل انحلال خود طی انجام عمل اختلاط در بچینگ و تراک میکسر با جایگیری در ریزترین فضاهای خالی و خلل فرج ریز میکروسکوپی، باعث رفع اثرات نامطلوب کم بودن فیلر در بتن می شوند بدین ترتیب نفوذپذیری بتن به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند.پس از آغاز واکنش هیدراسیون میکروسیلیس موجود در مکمل بتن با هیدورکسید کلسیم قابل انحلال، وارد واکنش شده و سیلیکات کلسیم هیدراته C-S-H تولید می کند.

سیلیکات کلسیم ایجاد شده علاوه بر غیر قابل انحلال بودن باعث بالا بردن مقاومت فشاری بتن شده و یکی از عوامل اصلی قلیایی بتن را کاهش می دهد و نقش موثری در کاهش احتمال بروز واکنش قلیایی سنگدانه ها خواهد داشت.مواد کاتالیزور سازنده افزودنی مکمل بتن، نقش اساسی در بهبود انجام واکنش میکروسیلیس با هیدورکسید کلسیم موجود در بتن دارند زیرا تمامی واکنش های شیمیایی برای پیشرفت نیاز به نوعی کاتالیزور دارند.

کاتالیزور به کار رفته در مکنل بتن باعث تکمیل و بهبود واکنش فوق الذکر می شود و از به هدر رفتن میکروسیلیس جلوگیری به عمل می آورد. به همین دلیل است که مصرف مکمل بتن در حدود 2٪ کمتر از ژل میکروسیلیس یا میسکروسیلیس و فوق روان کننده به صورت مجزا خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>