اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ژئوتکستایل

پیشوند ژئو یعنی با خاک پوشاندن و تکستایل یعنی پارچه، به این ترتیب آن را منسوج با قابلیت پوشاندن خاک ترجمه می کنند. ژئوتکستایل ها منسوجات غیر قابل نفوذی هستند که از الیاف پلیمری، پلی پروپیلن و پلی استرو در بعضی موارد پلی اتیلن و پلی آمید تولید می شود که در فونداسیون ها، زیر خاک روی صخره ها، هر سطحی که با خاک پوشانده شود و یا هر منظور مشابه دیگری که در علم مهندسی زمین و یا مواد وابسته به آن و در پروژه های ساختمان سازی، راه سازی و تثبیت خاک ها و یا صخره های ناپایدار بکار رود. عامل عمده شکست جاده تزریق مواد لایه های مجاور به درون پی سنگریزهای و پیامد نزول استحکام در لایه سنگریزهای است وقتی لایه سنگریزهای روی لایه Subgrade قرار می گیرد.

جداسازی Separation

به عنوان لایه متخلخل انعطاف پذیردارای نفوذ پذیری بالا بوده و موجب جداسازی دو نوع بافت خاک متفاوت می شوند که باعث می شود صحت و عملکرد هر دو مصالح دست نخورده باقی بماند. یکی از کاربرد های متداول جداسازی استفاده از ژئوتکستایل جهت جلوگیری از فرورفتن مصالح درشت دانه زیراساس در ساب گرید نرم و سست است.

تسلیح

استفاده در بسترهایی که دارای ظرفیت باربری پایین هستند مانند بستر هایی با خاک لجنی، ماسه بادی

فیلتراسیون Filtration

ژئوتکستایل دارای قابلیت عبور انتخابی آب و محافظت از ورود ریزدانه های بالادست به داخل حفرههای زهکش را دارد مانند پشت دیوارهای حائل و زیرسازه های کنترل فرسایشی(ریپ-ریپ)

حفاظت Protection

به عنوان لایه محافظ هنگام استفاده از ژئوممبران در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، مترو و دیگر

زهکشی Drainage

لند فیل ها، پشت دیوار حائل، تونل، زیرخاکریز جاده ها و بستر استادیوم های ورزشی چمن کاری شده.

سیستم جمع آوری مایعات و گاز

ژئوتکستایل های نبافته و بافته شده برای مایعات محلول و سیستم های جمع آوری گاز استفاده می شوند، این محصولات کارایی سیستم را برای دفن زباله ها و برای طرح پاکیزه سازی آب زیرزمین افزایش می دهند. انتخاب ژئوتکستایل برای پاکیزه سازی محیط و کنترل ضایعات همانند انتخاب برای سیستم های زهکشی زیرزمینی است.در خطوط انتقال نفت و گاز، جهت مهار کردن نیروی شناور و جلوگیری از حرکت رو به بالای لوله هنگام عبور سیال.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>