اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجزای غیرسازه ای

اجزای غیرسازه ای، اجزایی هستند که معمولاً در ساختما ن های تجاری، مسکونی یا عمومی وجود دارند. در بعضی ساختمان های با کارکرد ویژه، نظیر بیمارستان ها، آزمایشگاه ها یا مراکز صنعتی، اجزای غیرسازه ای ویژه دیگری نیز وجود دارند. اجزای غیر سازه ای معمول را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد.

سیستم های تأسیساتی ساختمان

اجزایی هستند که در جریان اجرای ساختمان ساخته می شوند و بخشی از آن را تشکیل می دهند. مثال های این گروه شامل تجهیزات مکانیکی و برقی و خطوط توزیع داخل ساختمان شامل لوله ها و کانال ها، سیستم های کشف و اطفای حریق، آسانسورها و پله های برقی، سیستم های گرمایش و تهویه و صفحه های خورشیدی نصب شده روی بام هستند.

اجزای معماری ساختمان

این اجزای غیرساز ه ای نیز در جریان اجرای ساختمان ساخته می شوند و بخشی از آن را تشکیل می دهند. مثا ل های این گروه شامل تیغه ها و سقف های کاذب، پنجر ه ها، درها، چرا غ ها، اجزای معماری تزیینی داخل و خارج ساختمان، پانل های خارجی ساختمان، روکش کاریها و دست اندازها هستند.

اثاثیه و مبلمان

این اجزاء بر خلاف دو دسته قبل جزء ثابت ساختمان نیستند و توسط ساکنان در ساختمان چیده می شوند. مثا ل های این گروه شامل تجهیزات اداری، رایانه ای و ارتباطی، کابینت ها و قفسه های وسایل و کتاب، وسایل آشپزخانه و لباس شویی، مبلمان، تیغه های متحرک، کمد های لباس و ماشین های فروش خودکار هستند.

تشخیص اینکه کدام یک از اجزای غیرساز ه ای باید در اولویت مقاومسازی قرار گیرند، تا حدی نیاز به بررسی دقیقتر دارد. معمولاً اجزای بلندتر، سنگینتر یا مهم تر (برای ادامه استفاده از ساختمان)، اجزای حاوی مواد خطرناک نیز اجزای گرانبها در اولویت قرار دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>