اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فاضلاب

در فر آیند مرغوب سازی به طور معمول پلیمرهای آلی سنتز شده را قبل از بی آب کردن لجن اضافه می شود همچنین مواد شیمیائی غیر آلی نیز استفاده می شود. دوزهای مرغوب سازی مواد شیمیائی غیر آلی بزرگ هستند و توده فاز جامد لجن را افزایش می دهند. روش های مرغوب شدن شامل تصفیه حرارتی و سرد کننده است.

خشک کردن فاضلاب

اگر شرایط محیطی حذف موفقیت آمیز تری را توجیه کند مراحل بی آب کردن با خشک کردن مورد نیاز است. خشک کردن گرمائی به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود و برای موفقیت سریعتر در حذف کامل آب، از لجن خشک کردن به وسیله خورشید (وابسته به خورشید) ممکن است در بعضی از جوامع وجود داشته باشد همچنین گاهی خشک کردن نتیجه واکنش تولیدات سنگین است که در طول کود سازی و یا واکنش های شیمیائی حذف می شوند و یا کاهش می دهند.

تغلیظ کننده لجن یک محصول غلیظ شده ای را تولید می کند که اساساً ویژگی های مایع را حفظ می کند. تغلیظ کننده ثیقل یا تغلیظ به وسیله ته نشینی ساده هست. فر آیند تغلیظ کننده به طور معمول برای لجن های شهری بکار برده می شوند. محصول تغلیظ کننده ثقیل کننده های شناور را که در آن یک گاز با جامدات لجن ترکیب می شوند و سبب شناور شدن آنها و استفاده از کمربندهای زهکش، ظروف استوانه ای چرخان سوراخ کننده و سانتریفوژ می شود.

بی آب کردن فر آیندها ی بی آب کردن مواد ی با ویژگی های جامدات تولید می کند حتی اگر لجن بی آب شده تقریباً آبکی باشد. لجن بی آب شده می تواند به وسیله ماشین حمل زباله منتقل شوند جای که یک تانکر مورد نیاز برای حمل لجن غلیظ شده، بی آب کردن ممکن است بسترهای خشک کننده ماسه ای انجام شوند. معمولاً در لاگون ها انجام شوند. جای که زهکش ثقیل و تبخیر رطوبت را حذف می کند.

به دلیل ذات حجیم لجن ها و فر آیندهای طبقه بندی شده در این جا تحت عنوان تغلیظ کننده ها بی آب کننده ها و خشک کننده ها مرغوب نمودن (به منظور کاهش تکرار کاربرد لیست شده اند) طبقه بندی کنترل در لجن رایج است. انتقال آب از لجن ها کار آیی فرآینده تصفیه مواد را بهبود می دهد. حجم ذخیره سازی مخزن و هزینه حمل ونقل را کاهش می دهد.

فعالیت های تصفیه لجن

پیش بینی می شود لجن های ثانویه و اولیه ممکن است شامل مواد قابل ته نشینی از فاضلاب خام و تولیدات ترکیبات میکروبی باشد. در هر صورت مواد دیگری همچنین انتقال می یابند. از فاضلاب ها که با لجن های ثانویه مخلوط می شوند، نواحی سطوح بزرگ ذرات که با لجن ها آمیخته شده اند را فراهم می نمایند. محل های برای جذب ترکیبات از فاز مایع ترکیبات آلی غیر قابل تجزیه در محلول ممکن است از قسمت آلی مواد تفکیک شود.

فلوکهای آلی با ذرات کلوئیدی آمیخته شوند که در غیر اینصورت به وسیله رسوب گر داخل ذرات انتقال نمی یابند اینها و دیگر مکانیسم ها منجر به غنی سازی ترکیبات فاضلاب درون لجن می شوند. به علاوه لجن های فاضلابی بیشتر آب هستند و بنا براین ترکیبات فاضلاب باقیمانده در فاز مایع و همچنین لجن ها را شامل می شود.

چون لجن های اولیه و ثانویه ویژگی های مختلفی دارند بازدهی با تصفیه آنها به طور جداگانه به دست می آید. لجن ثانویه با استفاده از فرآیند شناور هوای غیر محلول بهتر غلیظ می شود تا با غلیظ کننده های ثقیل و گه گاهی این لجن اولیه غلیظ می شوند.لجن های اولیه و ثانویه بدون تغییر، قبل از انتهای تصفیه ترکیب می شوند بدین منظور بحث نهائی مصرف لجن تصفیه شده بیشتر شناسائی نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>