اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فاضلاب


تصفیه برای آبیاری محصولات کشاورزی همراه با احیاء و استفاده مجدد از آنها

با توجه به قوانین و شرایط محلی درجاتی از تصفیه فاضلاب مورد نیاز است تا خروجی فاضلاب جهت تولیدات کشاورزی مناسب باشد تصفیه اختصاصی برای پذیرش در کشاورزی استفاده می شود. در واقع در قدیم تصفیه متعارف اولیه و ثانویه در آمریکا استفاده و توجهی به آن نمی شد.

در تشخیص کمیت تصفیه فاضلاب برای تولیدات کشاورزی کمیت شامل تامین کیفیت بهداشتی و محیطی، کیفیت آب مورد نیاز کشاورزی، آب مورد نیاز جهت ذخیره برای آبیاری و سیستم انتقال اغلب به وسیله کلر زنی انجام می شود. کلر یک ضدعفونی کننده اقتصادی است. اما با مواد آلی در پساب فاضلاب واکنش نشان می دهد تا تشکیل ترکیبات آلی کلرزنی شده ای بدهد که مربوط به مصرف دوباره فاضلاب تصفیه شده قابل شرب می شود اما به آبیاری مربوط نمی شود.

تصفیه مرحله سوم یا پیشرفته فاضلاب

تصفیه مرحله سوم واحدهای تصفیه فاضلاب شهری وقتی استفاده می شود که شرایط آب پذیرنده یا کیفیت بهتر خروجی بیشتر از خروجی مرحله دوم تصفیه فاضلاب باشد. گندزدایی جهت کنترل میکروارگانیسم های بیماری زا، ویروس ها اغلب یک مرحله عمومی از تصفیه پیشرفته است غلظت جامدات معلق و bod همراه در خروجی تصفیه شده می تواند با فیلتراسیون و گاهی اوقات با کمک مواد منعقد کننده کاهش یابد. جذب سطحی به وسیله کربن فعال برای حذف ترکیبات آلی مقاوم به عناصر جزئی استفاده می شود.

غلظت آمونیاک در خروجی ثانوی می تواند به وسیله نیتریفیکاسیون کاهش یابد. تصفیه پیشرفته برای حذف فسفرونیتروژن، همچنین به عنوان حداقل تغذیه سطحی متعارف می تواند حذف شود. به وسیله بالا بردن بار میکروبی یا ترسیب شیمیائی تمام مراحل، تصفیه پیشرفته به دنبال نصفیه ثانویه انجام نمی شود.انواعی از روش های عملی تصفیه مانند تصفیه ثانویه کمتر استفاده می شود مراحل فیزیکی وشیمیایی سریعتر از تصفیه بیولوژیکی انجام می شود.

تصفیه ثانویه فاضلاب

تصفیه ثانویه فاضلاب تقریباً همیشه با استفاده یک فرایند تصقیه بیولوژیکی همراه است میکروارگانیسم ها در مواد معلق (در فرایند لجن فعال) چسبیده شده به دیوار (در یک صافی چکنده یا یکی از متغییرهای آن) یا در حوضچه ها یا فر آیند های دیگری که برای حذف مواد زنده قابل تجزیه بیولوژیکی استفاده می شود. قسمت مواد توسط میکروارگانیسم که برای تولید co2 و دیگر تولیدات پایانی اکسید می شود و باقیمانده انرژی و مواد مورد نیاز برای حفاظت محیط را فراهم می کند.

برای اینکه میکروارگانیسم ها به طور بیولوژیکی لخته تشکیل دهند، ذرات قابل ته نشین را در تصفیه بیولوژیکی بعدی، این توده حیاطی اضافی در تانک های ته نشینی تحت عنوان مواد معلق غلیظ شده، جدا می شوند که لجن ثانوی نامیده می شوند. همچنین تحت عنوان لجن بیولوژیکی شناخته شده یا لجن فعال شده فاضلاب در صافی چکنده است. مواد تشکیل دهنده فاضلاب می تواند با لجن ثانوی به عنوان نتیجه جذب جامدات قابل ته نشینی مخلوط شوند.

تصفیه اولیه فاضلاب

تصفیه اولیه فاضلاب معمولاً شامل ته نشینی ثقلی، آشغالگیری فاضلاب و دانه گیری برای حذف جامدات قابل ته نشینی می شود. به طور جزئی بیشتر از نصف جامدات معلق به طور معمول حذف می شوند. bod در شکل جامدات، قابل حذف شدن توسط ته نشینی نیز حذف می شود (به طور شاخص حدوداً یک سوم از کل bod).تصفیه اولیه و پساب اولیه به طور معمول به آب های سطحی تخلیه شده که به طور قابل محسوس رقیق شده گفته می شود. اکنون تصفیه اولیه به عنوان یک وسیله اقتصادی برای برخی آلودگی ها قبل از تصفیه ثانویه و پس مانده از تصفیه اولیه مواد معلق تغلیظ شده از ذراتی در آب بنام لجن اولیه است.

اگر چه هدف تصفیه اولیه فاضلاب این است که جامدات معلق قابل حذف و bod را جداکند محتویات فاضلاب تحت عنوان جامدات قابل ته نشین به وجود می آید یا توسط جامدات قابل ته نشین فاضلاب ها که ممکن است همچنین حذف شوند، جذب می شود. بنابراین تصفیه اولیه بر کاهش غلظت پساب مواد غذائی، ارگانیسم های بیماری زا و عناصر دیگر به طور بالقوه ترکیبات زنده سمی اثر می گذارد و سازند ههایئ که حذف می شوند در لجن اولیه وجود دارد.

تصفیه مقدماتی فاضلاب

تصفیه مقدماتی فاضلاب به طور معمول شامل آشغالگیری و دانه گیری می شود. آشغالگیری، فاضلاب دفع می کند. جامدات زبر و خشن مثل پارچه هائی که به تجهیزات مکانیکی برخورد کرده اند. دانه گیری جامدات شنی و غیر زنده و سنگین را که در کانال ها ته نشین شده اند و مراحل تصفیه را تأثیر گذاشته اند. تصفیه مقدماتی برای آماده کردن فاضلاب برای تصفیه بعدی بکار می رود اما این روش تغییر کمی در کیفیت فاضلاب ایجاد می کند.

تصفیه لجن و فاضلاب شهری

واحدهای تصفیه فاضلاب شهری جهت فاضلاب خام شهری شامل مراحل مقدماتی، اولیه و ثانویه می شوند و در برخی از مراحل تصفیه های اضافی به پساب تصفیه شده (که یک جریان تغلیظ شده از جامدات در مایع است) بنام لجن تبدیل می شود. لجن تصفیه شده مورد نیاز برای مصرف یا در دسترس که تصفیه اضافی پساب ممکن است فرصت مصرف مجدد آن را فراهم کند. در روش اجرائی، تصفیه فاضلاب شهری شامل مرحله مقدماتی برای تخلیه پساب تصفیه شده به آب های سطحی استفاده می شود نه برای تسهیل استفاده بر روی محصولات کشاورزی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>