اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

کامپوزیتى هستند که کاربردهاى زیادى را در صنایع مختلف خصوصاً هوافضا به خود اختصاص داده اند. سرامیک هاى پیشرفته داراى ویژگى هاى مطلوبى مانند سختى، استحکام بالا، تحمل دماهاى بالا، خنثایى شیمیایى، مقاومت در برابر فرسایش و چگالى کم هستند. ولى در برابر بارهاى کششى و ضربه ضعیف هستند و بر خلاف فلزات، از خود انعطاف پذیرى نشان نمى دهند و مستعد شکست تحت بارهاى مکانیکى و شوک حرارتى هستند.

اگر مقایسه اى بین سرامیک ها و دیگر مواد داشته باشید، باید گفت که سرامیک ها تنها گروه از مواد هستند که در دماهاى بالا قابل استفاده اند و داراى سختى، استحکام و مدول کشسانى بالاترى از فلزات و پلیمرها هستند. همچنین چگالى، ضریب انبساط حرارتى و هدایت الکتریکى و حرارتى کمى دارند. به ویژه چگالى و انبساط حرارتى کم سرامیک ها اهمیت زیادى در اغلب کاربردها دارد.

کامپوزیت زمینه سرامیکى

بزرگ ترین نقطه ضعف سرامیک ها در مقایسه با دیگر مواد به ویژه فلزات، مقاومت فوق العاده پایین آنها در برابر شکست است که در عمل این مواد را در برابر ترک بسیار حساس کرده است. راه حل این مشکل، تهیه کامپوزیت هاى زمینه سرامیکى است. گنجاندن الیاف و ذرات تقویت کننده در یک زمینه سرامیکى مى تواند به تهیه یک ماده سرامیکى مقاوم تر منجر شود. کامپوزیت هاى زمینه سرامیکى تنها کامپوزیت هایى هستند که بالاى 900 درجه سانتیگراد استحکام خود را حفظ مى کنند.

معمولاً کاربرد کامپوزیت هاى سرامیکى به دو دسته هوا فضایى و غیرهوا فضایى تقسیم مى شوند. در کاربردهاى هوافضایى مساله اصلى، عملکرد کامپوزیت است. در حالى که در کاربردهاى غیر هوا فضایى عامل قیمت بسیار مهم است. کامپوزیت هاى سرامیکى با الیاف پیوسته، عموماً داراى خواص مکانیکى ویژه بالایى هستند و مى توانند در کاربردهاى هوا فضایى با دماى بالا به کار گرفته شوند.

کامپوزیت هاى کربن/کربن با پوشش سیلیسیم کاربید به عنوان محافظ حرارتى در شاتل هاى فضایى استفاده شده و کامپوزیت هاى کاربید سیلیسیم/ کربن مواد مناسبى براى هواپیماها هستند. از کاربردهاى غیر هوا فضایى کامپوزیت هاى سرامیکى مى توان به اجزاى موتورهاى دما بالا، مته و ابزار تراش، اجزاى مقاوم در برابر سایش، لوله اگزوز، نازل، لوله هاى مبدل گرما و غیره اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>