اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت

در این مرحله، مواد کامپوزیتی توسط اتصال اجزاء ترکیبی مواد توسط فرایندهای فاز مایع، فرایندهای فاز جامد و فرایندهای رسوبی تولید می شوند. اما ضرورتاً شکل نهائی یا میکرواستراکچر نهایی تشکیل نمی شود. فرایند اولیه تولید کامپوزیت زمینه فلزی الیاف پیوسته مانند اتصال دیفوزیونی فویل - الیاف - فویل استفاده از فرایند نورد یا درونن تراوری است.

فرآیند ثانویه Secondary Processing

فرآیند ثانویه، فرآیندی است که بعد از فرآیند اولیه انجام می شود و هدف آن تغییر دادن شکل یا میکرواستراکچر مواد است. فرایندهای ریخته گری، فورجینگ، نورد، اکستروژن و عملیات حرارتی از فرآیندهای ثانویه به شمار می آیند. بعد از انجام این فرایند، فازهای موجود در ترکیبات و شکل نهایی کامپوزیت تغییر می کند.فرایندهای ثانویه شامل تحکیم کامپوزیت زمینه فلزی، ریخته گری مواد افزوده کامپوزیت زمینه فلزی و کامپوزیت زمینه فلزی در جای خود in situ MMC که در آن فاز تقویت کننده در مرحله اول طی انجام واکنش تولید می شود.

فرایند حالت جامد Solid state methods

این فرآیندها شامل فرآیند اتصال دیفوزیونی، نورد گرم، اکستروژن، مفتول کشی، جوشکاری انفجاری، روش متالورژی پودر PM و.. باشد. اما در میان آنها، فرایندهای اتصال دیفوزیونی متالورژی پودر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصال دیفوزیونی Diffusion bonding

معمولاً این روش در ساخت کامپوزیت زمینه فلزی که مواد تقویت کننده الیاف و مواد زمینه ورق و یا فویل هستند استفاده می شود. ابتدا در این روش، مواد زمینه و تقویت کنننده به طور شیمیایی تحت عملیات سطح قرار می گیرند. الیاف روی ورق های نازک فلز در جهت از قبل تعیین شده قرار داده می شوند و اتصال به وسیله پرسکاری ایجاد می شود.

بنابراین گه گاه الیاف قبل از اتصال دیفوزیونی، توسط پاشش پلاسما یا آبکاری یون، پوشش داده می شوند تا استحکام پیوند را بالا ببرند. بعد از اتصال، ماشینکاری ثانویه انجام می شود. با اتصال قطعات و کنترل نهایی، کامپوزیت زمینه فلزی تهیه شده است. فشار و درجه حرارت اعمالی، در فرآیند اتصال دیفوزیونی در سیستم های کامپوزیت به راحتی تغییر می یابد. به هرحال این روش، روش پر هزینه برای ساخت کامپوزیت زمینه فلزی است.

روش متالورژی پودر PowderMetallorgy

روش متالورژی پودر، بیشتر برای تهیه کامپوزیت زمینه فلزی که با الیاف ناپیوسته، ذرات و ویسکردها تقویت شده اند، استفاده می شود. در فرآیند اصلی، ابتدا پودرهایی از مواد زمینه و تقویت کننده در هم آمیخته می شوند. سپس داخل یک قالب با شکل مطلوب، تغذیه می شوند. پس از آن فشار به سیستم وارد می شود تا تماس بیشتر بین پودر ایجاد شود ( پرسکاری سرد) به منظور اتصال بهتر، ذرات پودر ( ذرات به هم پیوسته) تا درجه حرارتی که زیر نقطه ذوب است، حرارت داده می شوند.

افزایش درجه حرارت باید به قدری کافی باشد تا نفوذ حالت جامد ( زینتر کردن) انجام شود. سپس بعد از انجام عملیات ثانویه ( اکستروژن، نورد، فورج) به عنوان کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در مقابل سایر روش ها قابلیت اطمینان بیشتری دارد بنابراین عمومی تر است، اما مرحله ترکیب و مخلوط کردن آن وقت گیر است و گران نیز است. به علاوه، توزیع درست ذرات محصول مشکل است و استفاده از پودر نیازمند تمیزی زیاد در آنها است. اگر اینگونه نباشد، وجود آخال های به هم پیوسته در محصول باعث اثر زیان آور بر روی چقرمگی شکست، طول عمر خستگی و غیره می شود.

روش پیچی Wire Winding

در این روش، مواد اولیه MFRM با سیم های فلزی و الیاف سرامیکی تولید می شوند و برای عملیات بعدی مانند اتصال دیفوزیونی، از نوع پرس گرم آماده می شوند.

روش پوشش پودری Powder Cloth Method

نوعی از روش Foil-Fibre-Foil برای تولید MERM است. در این روش پودرهای فلز زمینه با چسب مخلوط شده و داخل یک پوشش یا فویل قبل از دسته بندی قرار می گیرند.

تحکیم پودر Powder Consolidation

در یک اتصال دیفوزیونی ( اولیه) زمینه به شکل پودر، مخلوط شده و با فشار یا بدون فشار در درجه حرارت مورد ارزیابی با جزء تقویت کننده تحکیم می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>