اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب های عایق ماندگار جز سیستم های متداول در کشور است. هر چند بهره گیری از اینسیستم باعث افزایش سرعت ساخت و کاهش حجم عملیات قالب بندی می شود، ولی بنا به نوع قالب انتخابی اجرای نما همچنان به عنوان یک روند زمانبر محسوب می شود. تخته های سیمانی از جمله پوشش های دیواری هستند که مورد تایید مرکز بوده و امکان استفاده از آن ها در حیطه الزامات مربوط محاز شناخته شده است. استفاده از این تخته ها به عنوان قالب های ماندگار، با توجه به مقاومت و دوام آنها می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکل نماسازی باشد.

بدین منظور روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب عایق ماندگار با قالب هایی از جنس صفحات سیمانی در این مرکز بررسی و مورد تایید قرار گرفت.نکته دیگری که در خصوص این روش اجرایی حائز اهمیت است این است که امکان تهیه یک دیوار باربر با مقطع یکپارچه مستطیلی و نه به صورت مجوف، همانند روش های قالب عایق ماندگار بلوکی و پانلی، را فراهم می سازد. تنها محدودیت این روش این است که نیاز به دقت بالا در هنگام قالب بندی دارد تا از به وجود آمدن هر گونه بار اضافی که بیش از توان بیشینه صفحات باشد، جلوگیری به عمل آورد.

الزامات روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب های عایق ماندگار از جنس صفحات سیمانی

سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا به عنوان سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتنی مسلح محسوب می شود. در صورتی که ضوابط شکل پذیری بر اساس آیین نامه 2800 و مبحث 9 مقررات ملی ایران، رعایت نشود و با استناد به مبحث 9 مقررات ملی ساختمان کاربرد این سیستم صر فاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان های دارای اهمیت کم و متوسط تا حداکثر ارتفاع 10 متر مجاز است. بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری رعایت شود، ضمن رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق حداکثر ارتفاع ساختمان بر اساس ضوابط آیین نامه 2800 ایران، 50 متر از تراز پایه است.

بارگذاری ثقلی و لرزه ای سیستم سازه ای حاصل از این روش به ترتیب بر اساس آخرین ویرایش های مبحث 6 مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 ایران صورت گیرد.طرح سازه ای سیستم حاصل از این روش باید بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان یا آیین نامه ACI318-05 و ویرایش های بعد از آن صورت گیرد.ضخامت دیواره های بتنی نباید از 15 سانتیمتر کمتر باشد.بتن مصرفی باید از نوع بتن سازه ای یا حداقل مقاومت 20 مگاپاسکال و حداکثر اندازه اسمی سنگدانه مصرفی 20 میلیمتر باشد.

مشخصات تمامی مصالح مصرفی مربوط به اجزا قالب بندی ماندگار باید مطابق با استانداردهای بین المللی معتبر و اسناد ارائه شده باشد. مشخصات سایر مصالح مصرفی نیز باید مطابق استانداردها و آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی باشد.بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده رعایت ضوابط زیر برای صفحات سیمانی حاوی تراشه های چوب الزامی است.رعایت الزامات زیست محیطی در مواد و مصالح به کار برده شده در این محصول الزامی است.

در اجرای تمامی اتصالات شامل زیرسازی، نصب تخته های سیمانی به زیرسازی به ساختمان باید از پیچ یا پرچ مطابق ضوابط موجود در مقررات ملی ساختمان استفاده شود.درز انبساط بین تخته سیمانی در فواصل مشخص و به میزان معین بر مبنای تغییر شکل های ناشی از تنش های حرارتی، باید به نحو صحیح تعبیه شود.درز بین تخته های سیمانی باید با مواد و مصالخ مناسب مانند ورق های لاستیکی یا آلومینومی یا..، پوشانده شود و بر روی پیچ ها یا پرچ ها باید پس از پوشش دادن با ملات مناسب سنباده کاری و رنگ آمیز شود.

رنگ آمیزی تخته های سیمانی نما در هر دو وجه الزامی است. رنگ های مورد استفاده باید مقاوم در برابر شرایط جوی و محیط های قلیایی باشد.این تخته ها باید برای مقاومت در برابر بارهای وارده حین بتن ریزی، طراحی و ضوابط مندرج در آیین نامه را ACI347-01 را برآورده سازد.مقاومت سیستم در برابر آتش برای دیوار و سقف با توجه به تعداد طبقات، نوع و جزییات دیوار بتنی مطابق مبحث 3 مقررات ملی ساختمان در خصوص حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق. الزامات نشریه شماره 444 مربوط به مقاومت جداره ها در مقابل حریق تامین شود.

تمامی مقررات ساختمانی و مقررات محافظت در برابر آتش باید به تناسب و بر اساس مقررات موجود در کشور رعایت شود.لازم است تمهیدات لازم به منظور تامین صدابندی مورد انتظار به خصوص در دیوارهای بین واحدها، با استفاده از روش های توصیه شده در مقررات ملی ایران انجام شود.تمهیدات لازم در شرایط اقلیمی مختلف کشور برای پوشش نهایی جهت مقابله در محیطهای خورنده و نیز استفاده از فولاد گالوانیزه در این محیط ها و رعایت الزامات مربوط به مبحث 9 مقررات ملی ساختمان الزامی است.

در تمامی مراحل تولید و اجرا مسئولیت نظارت عالیه و کنترل کیفی بر عهده شرکت متقاضی است.رعایت تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های ملی در استفاده از ایم سیستم الزامی است.
اخذ گواهی نامه فنی برای صفحات چوب سیمانی پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>