اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب عایق

روش اجرای KBS یکی از انواع شیوه های اجرای سیستم ICF است. سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا، یک سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتن مسلح بوده و که محدودیت های آن مطابق استاندارد 2800 است.در این روش قالب های عایق ماندگار به صورت پانل های مستطیلی در کارخانه تولید و به کارگاه منتقل می شوند. قالب های عایق ماندگار KBS متشکل از دو لایه ورق پلی استایرن به ضخامت های 5 یا 10 سانتیمتر بسته به محل استفاده هستند.

برای اتصال لایه های پلی استایرن در ارتفاع از تیوب های پلی پروپیلن که در فواصل 12/5 سانتیمتری تعبیه شده اند، استفاده می شود. همچنین برای اتصال لایه های پلی استایرن طرفین به یکدیگر و تشکیل قالب از رابطه ای پلی پروپیلن و شبکه میلگرد طولی استفاده می شود. پس از استقرار قالب ها، قسمت میانی آن مطابق محاسبات میلگردگذاری شده و بتن ریزی می شود. در زمان بتن ریزی به منظور نگهداری قالب ها لازم است در فواصل 1/2 تا 1/75 متری پشت بند اجرا شود.

سقف در این سیستم از نوع دال های نیمه پیش ساخته است که پس از استقرار توسط میلگرد گذاری تعبیه شده به دیوارها متصل می شود با توجه به اینگه مطابق ضوابط فنی حداقل ضخامت دیوارهای بتن مسلح 15 سانتیمتر است، امکان تامین این ضخامت و ضخامت های بالاتر یکی از مزایای روش اجرای KBS محسوب می شود. این روش اجرا در مرکز تحقیقات و مسکن، مورد ارزیابی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده مجاز است.

الزامات روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب عایق ماندگار بلوکی

سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا یک سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتن مسلح بوده که محدودیت های آن مطابق استاندارد 2800 است.ضخامت دیوارهای بتنی نباید از 15 سانتیمتر کمتر باشد.بتن مصرفی باید از نوع بتن سازه ای با حداقل مقاومت 20 مگاپاسکال باشد.بارگذاری ثقلی و لرزه ای این سیستم به ترتیب بر اساس مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان بارهای وارد بر ساختمان و استاندارد 28000 صورت گیرد.

طراحی سازه ای این سیستم بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه صورت گیرد.تامین ضوابط دیافراگم صلب و همچنین تامین یکپارچگی برای تمامی سقف ها الازمی است.اتصال سقف به دیوار به صورت یکپارچه طراحی و اجرای شده و میلگرد گذاری لازم بر این اساس در محل اتصال انجام شود.پلی استایرن مورد استفاده باید از نوع منبسط شونده کندسوز یا خود خاموش شو مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

در خصوص این سیستم رعایت مبحث 3 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان حفاظت ساختمان ها درمقابل حریق و همچنین الزامات نشریه شماره 444 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مربوط به مقاومت اجزای ساختمان در مقابل حریق یا در نظر گرفتن ابعاد ساختمان، کاربری و وظفیه عملکردی اجزای ساختمان الزامی است.

محافظت از بلوک پلی استایرن به وسیله پوشش مانع حرارتی مناسب به عمل آید که این پوشش باید دارای اتصال مکانیکی به سازه باشد. پوشش مناسب می تواند یک تخته گچی با ضخامت حداقل 12/5 میلیمتر یا پوشش دیگری با مقاومت معادل در برابر دمای بالا باشد.فوم پلی استایرن باید در مرز سقف / کف هر طبقه ودر مرز دیوار جدا کننده بین دو واحد مستقل قطع شود (هر دو طرف داخلی و بیرونی) و برای تامین مقاومت لازم از مسدود کننده های آتش استفاده شود.در خصوص این سیستم رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران، با عنوان صرفه حویی در مصرف انرژی الزامی است.

صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان و صدابندی سقف بین طبقات باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان عایق بندی و تنظیم صدا تامین شود.
لازم است تمهیدات لازم متناسب با شرایط مختلف اقلیمی و محیط های خورنده ایران صورت پذیرد.تمامی مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث دوام، زیست محیطی و باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران و یا آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی شناخته شده و مورد تایید به کار گرفته شود.اخذ گواهی نامه فنی برای محصولات تولید پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>