اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

این سیستم یک روش برای اجرای ساختمان های بتن مسلح درجا از نوع دیوار باربر با استفاده از قالب های ماندگار مسطح پلیمری است. این قالب های پلیمری دارای طولی در حدود 15 تا 25 سانتیمتر و ارتفاعی برابر ارتفاع طبقه بوده و بسته به نیاز دارای ضخامت های مختلفی هستند.از کنار هم قرار دادن قالب های مذکور به صورت کشویی یک قالب پیوسته برای دیوار بتنی شکل می گیرد. این قالب های سبک بوده و قابلیت حمل و نقل و نصب سریع در اجرا را دارا هستند.

در یک نوع از این قالب ها یک لایه ایزولاسیون پلی اروتان نیز تعبیه شده است.این قالب های پلیمری به عنوان سطح تمام شده داخلی یا خارجی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.این روش اجرا در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مورد ارزیابی قرار گرفته و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده مجاز است.

الزامات روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب عایق ماندگار پلیمری

سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرای، یک سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتن مسلح است. در صورتی که در این سیستم ضوابط شکل پذیری متوسط یا زیاد بر اساس استاندادرد 2800 ایران و مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه رعایت نشود با استناد به مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران، کاربرد این سیستم صرفاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان های دارای اهمیت کم تا متوسط تا حداکثر ارتفاع 10 متر مجاز است. بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری تامین شود با رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق، حداکثر ارتفاع ساختمان در تمامی پهنه های لرزه خیزی کشور مطابق استاندارد 2800 ایران 50 متر از تراز پایه است.

ضخامت دیوارهای سازه ای بتنی نباید از 15 سانتیمتر کمتر باشد.بتن مصرفی در دیوارهای سازه ای بتنی باید از نوع سازه ای و با حداقل مقاومت 20 مگاپاسکال و حداکثر اندازه اسمی سنگدانه مصرفی 20 میلیمتر باشد.بارگذاری ثقلی و لرزه ای این سیستم به ترتیب بر اسا س مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان بارهای وارد بر ساختمان و استاندارد 2800 صورت گیرد.طراحی سازه ای این سیستم بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان با عنوان طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه یا آیین نامه ACI 318 صورت گیرد. در محاسبات و طراحی این سیستم از اثر و مقاومت قالب های پلیمری صرف نظر شود.

تامین ضوابط دیافراگم صلب و همچنین تامین پیوستگی و یکپارچگی برای تمامی سقف ها در این سیستم الزامی است.اتصال سقف به دیوار در این سیستم به صورت پیوسته و یکپارچه طراحی و اجرا شده و میلگرد گذاری لازم بر این اساس در محل اتصال انجام می شود.رعایت الزامات مدرک فنی ESR-1223 مربوط به موسسه ICC-ES در خصوص مصالح، اجرا، نصب و … در این سیستم الزامی است.

در خصوص این سیستم رعایت مبحث 3 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان حفاظت ساختمان ها در مقابل حریق و همچنین الزامات نشریه شماره 444 مربوط به مقاومت اجزای ساختمان در مقابل حریق با در نظر گرفتن ابعاد ساختمان، کاربری و وظفیه عملکردی اجزای ساختمان الزامی است.در صورت استفاده از قالب ماندگار نوع RBS8 محافظت از قالب ماندگار به وسیله پوشش مانع حرارتی مناسب به عمل آید که این پوشش باید دارای اتصال مکانیکی به سازه باشد. پوشش مناسب می تواند یک تخته گچی با ضخامت حداقل 13 میلیمتر یا پوشش دیگکری با مقاومت معادل در برابر دمای بالا باشد. ضمناً در صورت استفاده از این نوع قالب عایق باید از نوع کندسوز باشد.

در خصوص این سیستم رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران، با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی الزامی است.صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان و صدابندی سقف بین طبقات باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان عایق بندی و تنظیم صدا تامین شود.ضروری است تمهیدات لازم متناسب با شرایط مختلف اقلیمی و محیط های خورنده ایران صورت پذیرد.

تمامی مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث هوا، زیست محیطی و.. باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران و یا آیین نامه های معتبر بین المللی به کار گرفته شود.توجیه اقتصادی طرح از وظایف مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن نبوده و صرفاً به عهده شرکت متقتاضی است.در تمامی مراحل تولید، طراحی و اجرا مسئولیت نظارت عالیه و کنترل کیفی بر عهده شرکت متقاضی است.اخذ گواهی نامه فنی برای محصولات تولیدی، پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>