اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

میلگرد بستر المانی فولادی است که در بند بستر دیوار قرار می گیرد. اگر چه میلگرد بستر می تواند یک میلگرد آجدار معمولی باشد، ولی معمولاً میلگردهای بستر به صورت دو مفتول ساده یا آجدار هستند که توسط یک مفتول میانی به یکدیگر متصل هستند.اگر مفتول میانی به شکل 7 و 8 باشد، میلگرد بستر از نوع خرپایی بوده و اگر بخ شکل عمود بر مفتول های طولی باشد، میلگرد بستر از نوع نردبانی خواهد بود.

میلگردهای بستر خرپایی از سختی بیشتری برخوردار بوده و استفاده از آن نسبت به میلگردهای بستر نردبانی اولویت دارد. لازم است میلگرد بستر به شکل کامل در داخل ملات بستر مدفون شود تا از طریق ملات، پیوستگی میان میلگرد بستر و واحدهای بنایی برقرار شود.براای اتصال نمای آجری یا سنگی به دیوار پیرامونی ننیز می توان از میلگردهای بستر استفاده کرد که در این صورت یکی از تدابیر زیر را می توان اتخاذ نمود.

مزایا و موارد استفاده

  • کنترل عرض و فواصل ترک های ناشی از جمع شدگی و تغییر شکل های حرارتی
  • افزایش مقاومت و شکل پذیری خمش خارج از صفحه دیوار
  • افزایش مقاومت برشی داخل صفحه دیوار
  • افزایش انسجام دیوار در حین زلزله و جلوگیری از فروریزش خارج از صفحه
  • بهبود شکل پذیری دیوار
  • برقراری اتصال مکانیکی برای نمای بنایی (آجری یا سنگی)
  • عدم نیاز به استفاده از واحدهای بنایی با هندسه ویژه
  • عدم نیاز به تزریق دوغاب
  • عدم نیاز در تغییر روند ساخت دیوار
  • امکان تعبیه به صورت قائم در دیوار
  • اتصال دیوارهای دو لایه به یکدیگر
  • تامین تسلیحات مورد نیاز اطراف بازشوها
  • طول وصله و طول مهاری کم به دلیل کوچک بودن قطر مفتول و ساختار شبکه ای میلگرد بستر
  • امکان برقراری اتصال در دیوارهای متقاطع با استفاده از میلگرد بستر

لازم به توضیح است در دیوارهای با عملکرد دو طرفه و نیز دیوارهای دهانه افقی، میلگردهای بستر مستقیماً باعث بهبود مقاومت خمشی خواهند شد. در مورد دیوارهای دهانه قائم اگر چه میلگردهای بستر به شکل مستقیم در مقاومت خمشی تأثیری ندارند، ولی به واسطه بهبود عملگرد داخل صفحه دیوار و کاهش ترک های احتمالی به شکل غیر مستقیم منجر به بهبود عملکرد خارج از صفحه دیوارهای دهانه قائم نیز خواهند شد. لازم به یادآوری است رفتار خارج و داخل صفحه دیوار دارای اندرکنش بوده و به طوری که آسیب دیدگی درون صفحه می تواند منجر به کاهش مقاومت خارج از صفحه شود و بالعکس

مشخصات فنی

حداقل قطر مفتول ها 4 میلیمتر و حداکثر قطر مفتول های برابر نصف ضخامت ملات بستر است. با توجه به اینکه ضخامت ملات بستر نباید از 16 میلیمتر تجاوز کند لذا حداکثر قطر ممکن برای مفتول ها 8 میلیمتر خواهد بود. البته در اکثر موارد ملات بستر 10 میلیمتر بوده و از مفتول های با قطر 4 میلیمتر الی 4/5 میلیمتر استفاده می شود.

در مورد بلوک های AAC با بند بستر نازک کمتر از 3 میلیمتر مقطع مفتول های میلگرد بستر می تواند به صورت مستطیلی (کتابی) باشد. بدین ترتیب مفتول کاملاً در ملات بستر نازک مدفون خواهد شد.فولاد مصرفی در ساخت مفتول های لازم است دارای حداقل تنش تسلیم 450 مگاپاسکال و حداقل تنش نهایی 550 مگاپاسکال باشد. نسبت تنش نهایی به تنش تسلیم نباید کمتر از 1/2 باشد. در صورتی که تنش تسلیم از مقدار فوق کمتر باشد. در صورت تایید مهندس محاسب، استفاده از آن بلامانع خواهد بود به شرطی که نسبت تنش نهایی به تنش تسلیم همچنان از 1/2 کمتر نباشد.

به منظور جلوگیری از خوردگی لازم است میلگردهای بستر به صورت گالوانیزه تولید شده یا دارای پوشش اپوکسی باشند. در غیر این صورت میلگردهای بستر باید از فولاد ضد زنگ ساخته شده باشند.به منظور پیوستگی بهتر میان میلگرد بستر و ملات، لازم است مفتول های طولی میلگرد بستر دارای سطحی آجدار باشند. مفتول میانی که دو مفتول طولی را به یکدیگر متصل می کند، می تواند به صورت ساده و دارای سطحی صاف باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>