اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه قابی

ساختمان های قابی بتنی معمولترین نوع، در ساختمان های مدرن محسوب می شوند. این ساختمان ها معمولاً شامل قاب یا اسکلت بتنی هستند. اعضای افقی تیرها و اعضای قائم ستون ها هستند. سازه های بتنی همچنین شامل دال ها که به صورت کف و سقف کاربرد دارند، نیز می شوند.

در میان اینها، ستون ها مهم ترین اعضا هستند چرا که آنها بار عمده ساختمان را تحمل می کنند.سازه قابی بتن آرمه، قابی است که اعضای آن به صورت سفت و محکم به یکدیگر متصل شده اند. این اتصالات، گیردار نامیده می شوند.

انواع دیگری از اتصالات از جمله اتصالات مفصلی که بیشتر در سازه های فولادی به کار می روند، وجود دارد اما سازه های بتنی در اکثر موارد دارای اتصالات گیردار هستند.سازه های بتنی باید بارهای مختلفی را که در طول عمر سازه به آنها وارد می شود، تحمل کنند. این بارها شامل بارهای مرده، زنده (بارهای وارده)، باد، بارهای دینامیکی و زلزله می شوند.

قاب های سازه ای صلب

این قاب ها در محل ساخته می شوند که ممکن است به صورت یکپارچه یا غیر یکپارچه بتن ریزی شوند. این قاب ها پایداری بیشتر تأمین می کنند و تا حد زیادی در برابر دوران مقاومت می کنند.

قاب های سازه ای مهاربندی

این قاب ها به واسطه مهاربندی می توانند در برابر نیروهای جانبی مقاومت کنند.این قاب ها برای مقاومت در برابر بارهای جانبی استفاده می شوند. قاب های سازه ای مهاربندی شده، عملکرد مؤثرتری نسبت به قاب های سازه ای صلب دارند.

مزایای سازه های قابی

  • استفاده بهینه از فضا
  • ساخت آسان و سریع
  • صرفه اقتصادی در ساختمان های بلند
  • ساخت با فولاد یا بتن مسلح
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>