اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سازه بتنی


دال ها

دال ها المان هایی صفحه ای هستند و اساساً بارها را توسط خمش تحمل می کنند. این اعضا معمولاً بارهای قائم را تحمل می کنند. تحت بارهای افقی نیز به دلیل ممان اینرسی زیاد می توانند نیروهای زلزله و باد را تحمل کنند و سپس این نیروها را به تیرها انتقال دهند.

تیرها

تیرها بارهای ناشی از دال ها، وزن دیوارهای بنایی و وزن خود را تحمل می کنند. تیرها ممکن است از جانب سایر تیرها و یا از سمت ستون ها پشتیبانی شوند. تیرها در درجه اول از به عنوان اعضای خمشی شناخته می شوند.

ستون ها

اعضای قائمی هستند که بار ناشی از تیرها و ستون های بالاتر را تحمل می کنند. بارهای تحمل شده ممکن است محوری یا برون محوری باشند. ستون ها نسبت به تیرها و دال ها اهمیت بیشتری به لحاظ سازه ای دارند. دلیل این است که اگر یک تیر دچار شکست شود، به طبقه آسیب موضعی وارد می شود اما اگر یک ستون دچار شکست شود، کل ساختمان فرو می ریزد.

پایه ها (فونداسیون)

اعضایی هستند که بارها را انتقال می دهند. بار ستون ها و دیوارها از طریق این پایه ها به زمین سخت انتقال داده می شود.

دیوارهای برشی

دیوارهای برشی از المان های سازه ای مهم در ساختمان های بلند محسوب می شوند. دیوارهای برشی در واقع ستون های بسیار بزرگی هستند. دیوارهای برشی بارهایی مانند زلزله و باد را تحمل می کنند. این المان ها همچنین بارهای قائم را تحمل می کنند. نکته مهم درمورد دیوارهای برشی این است که بارهای افقی را تنها در راستایی که ضلع بزرگ تری دارند، تحمل می کنند.

چاه آسانسور

چاه آسانسور محفظه ای قائم و بتنی هستند که آسانسور داخل آن حرکت می کند. این شفت ها، المان های سازه ای هستند که مقاومت در برابر بارهای افقی را افزایش می دهند و می توانند بارهای قائم را تحمل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>