اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قیر

این دسته از پلیمرها در دسته ی ترموپلاستیک الاستومرها قرار گرفته و خواص قیر را در کلیه ی محدوده های دمایی بهبود می بخشند. اما با وجود مزیت های این پلیمر در خصوص اصلاح قیر، سازگاری این پلیمر با قیر پایین بوده و این امر مانع بزرگی در تهیه ی قیر با خواص بهبود یافته است. دلیل این عدم سازگاری اختلاف دانسیته ی این پلیمر با محیط پیوسته ی قیری است که به راحتی در دمای ذخیره سازی بالا از آن جدا شده و مولکول های پلیمری جدیدی را تشکیل خواهد داد.

در خصوص استفاده از این پلیمر در قیر باید توجه داشت که خواص قیر تنها در صورتی که SBS به صورت فاز پراکنده در داخل قیر در آید، باعث بهبود خواص قیر خواهد شد. این افزایش پایداری به دو صورت امکانپذیر است.روش اول با استفاده از اضافه کردن ماده ی دیگری به مخلوط است که توسط کاهش اختلاف دانسیته ی آن ها باعث افزایش امکان اختلاط شود.روش دوم که در سطح میکروسکوپیک انجام می گیرد به وسیله ی کوچک کردن ابعاد ذرات پلیمری در حد نانومتری، مشکل این ناسازگاری از بین می رود.

قیرهای اصلاح شده با پلیمر SBS

در این روش با کم شدن نیروی وزن ذرات در مقابل نیروهای بین مولکولی قیر-پلیمر، از تجمع مولکول های پلیمر و تشکیل قلمروی پلیمری جلوگیری می شود. یکی از نکات دیگری که در استفاده از این دسته از پلیمرها با وجود کیفیت بالای نتایج آن باید مد نظر قرار گیرد، قیمت نسبتاً بالای این دسته از پلیمرها نسبت به دیگر انواع آن ها است.نتایج به دست آمده از آزمایش های نقطه ی نرمی، درجه ی نفوذ و ویسکوزیته نشان داد که افزایش پلیمر SBS به قیر موجب بهبود خصوصیات رئولوژیک قیر از جمله کاهش حساسیت حرارتی قیر و افزایش نقطه ی نرمی و شاخص نفوذپذیری و کاهش نفوذ می شود.

همچنین مقایسه ی نتایج بعد از پیر شدگی قیرهای خالص و اصلاح شده با SBS نشان می دهد که قیرهای اصلاح شده با SBS خصوصیات رئولوژیک بهتری نسبت به قیر خالص خواهد داشت. اما در هر دو حالت پیرشدگی باعث افزایش نقطه ی نرمی و ویسکوزیته و کاهش درجه ی نفوذ شده است. اما به طور کلی میزان پیرشدگی در قیرهای اصلاح شده با پلیمر SBS کمتر از قیر خالص بوده است.

استفاده از آسفالت های حاوی قیر اصلاح شده با SBS در مناطقی که دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد هستند یا اختلاف دمای شبانه روز در آن ها زیاد است مطلوب به نظر می رسد. در هوای گرم کاهش نفوذ این قیر و ویسکوز نشدن آن به همراه استحکام بالای مخلوط امکان تحمل بار بدون ایجاد شیار را فراهم می نماید.

مقاومت کششی عالی به همراه ضریب برجهندگی و روانی بیشتر مخلوط آسفالتی به همراه خواص الاستیک قیر، انعطاف پذیری مناسبی را ایجاد می نماید به نحوی که مخلوط در هوای سرد که رویه ها در معرض ترک های ناشی از انقباض هستند، قابل استفاده و بادوام باشد. نهایتاً اینکه در مورد استفاده از این قیر در آسفالت علی رغم هزینه های اولیه ی بیشتر در تولید آن، به دلیل افزایش عمر روسازی از طریق افزایش دوام و صرفه جویی غیرمستقیم در چندین نوبت هزینه های بهسازی و ترمیم، پتانسیل اقتصادی شدن دیده می شود.

اضافه کردن پلیمر به قیر، درجه ی نفوذ را کاهش و نقطه ی نرمی را افزایش داده است. از لحاظ تئوری افزایش نقطه ی نرمی به دلیل ایجاد شبکه های سه بعدی در محیط قیر پس از تشکیل زنجیره ای بلند پلیمر است که باعث افزایش الاستیسیته و سیالیت قیر در دماهای بالا می‌شود.

این حالت منجر به کارایی بهتر قیر در دماهای بالا می شود. همچنین با افزایش پلیمر شاخص نفوذپذیری قیر افزایش می یابد که نشان دهنده ی کاهش حساسیت حرارتی قیر و عملکرد مطلوب آن در مناطق با اختلاف حرارتی زیاد است.مخلوط های آسفالتی ساخته شده با قیر پلیمری SBS دارای مقاومت مارشال و روانی بیشتری است که در درصدهای بالای پلیمر این افزایش مشهودتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>