اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترک

خوردگی تنشی سود سوزآور در فولادهای زنگ نزن در دماهای بالاتر از 120 درجه سانتی گراد رخ می دهد. در دماهای بالاتر، از انواع جدیدتر فولادهای زنگ نزن فریتی، نیکل و آلیاژهایی با درصد بالای نیکل به عنوان جایگزین برای فولاد زنگ نزن آستنیتی در اواپوراتور سوزآور استفاده می شود.این مواد در بسیاری از کاربردهای صنعتی که با یون های کلرید سر و کار دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

خوردگی تنشی فولادهای زنگ نزن آستنیتی جوشکاری شده سطح فولادهای زنگ نزن آستنیتی درگیر تنش های کششی است که در هنگام ساخت یا در اثر اعمال تنش خارجی به وجود آمده اند و می توانند در محلول های کلریدی منجر به شکست مرزدانه ای شوند.

اتصالات جوشکاری شده به دلایل زیر مستعد خوردگی تنشی هستند.فرآیند جوشکاری، تنش کششی باقی مانده ای را در منطقه جوش باقی می گذارد مگر اینکه عملیات تنش زدایی موثری پس از جوشکاری انجام گیرد.سیکل های حرارتی ممکن است ریز ساختار حساس شده ایجاد کند. عملیات حرارتی تنش زدایی می تواند یک راه حل جایگزین برای جلوگیری از خوردگی تنشی باشد.

خوردگی تنشی فولادهای زنگ نزن آستنیتی جوشکاری شده

سطح فولادهای زنگ نزن آستنیتی درگیر تنش های کششی است که در هنگام ساخت یا در اثر اعمال تنش خارجی به وجود آمده اند و می توانند در محلول های کلریدی منجر به شکست مرزدانه ای شوند. اتصالات جوشکاری شده به دلایل زیر مستعد خوردگی تنشی هستند.

فرآیند جوشکاری، تنش کششی باقی مانده ای را در منطقه جوش باقی می گذارد مگر اینکه عملیات تنش زدایی موثری پس از جوشکاری انجام گیرد.معمولاً تمرکز تنش وجود دارد.سیکل های حرارتی ممکن است ریز ساختار حساس شده ایجاد کند. عملیات حرارتی تنش زدایی می تواند یک راه حل جایگزین برای جلوگیری از خوردگی تنشی باشد. 

در این رابطه عملیات حرارتی حل سازی کامل در دمای 1050 درجه سانتی گراد ممکن است مورد نیاز نباشد اما آنیل پایدار سازی در دمای 870 تا 950 درجه سانتی گراد معمولاً برای قطعات جوشکاری شده که در صنعت پتروشیمی به کار می روند برای جلوگیری از خوردگی اسید پلی تیونیک مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>