اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله بتنی

بدون شک امروزه مساله خوردگی لوله های بتنی فاضلاب و راه های جلوگیری از آن، یکی از مهم ترین دغدغه های مهندسین صنعت آب و فاضلاب است. انتخاب یک پوشش مناسب و مقاوم و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه، نیازمند تحقیق و کار کارشناسی دقیق است. انتخاب یک پوشش مناسب می تواند عمر شبکه های فاضلاب را افزایش دهد و از خسارت زیادی ناشی از خوردگی جلوگیری نماید.

در لوله های انتقال فاضلاب ساخته شده از بتن، آهن یا فولاد، اسید سولفوریک تولید شده می تواند لوله های فاضلاب را در نقاط مختلف به ویژه در تاج لوله مورد حمله قرار داده یا آن را تخریب نماید. این پدیده در اثر گرما و نیز در مواردی که شیب خط انتقال کم باشد باعث تشدید خوردگی شده و اثر تخریبی آن افزایش می یابد.

خسارت زیادی ناشی از این عوامل در نقاط مختلف جهان به ویژه در سواحل گرم به وجود آمده است، یادآوری می شود که عمده ترین عامل پیدایش بو و خوردگی در سیستم های فاضلابی ترکیبات گوگرد است که متاسفانه به میزان قابل توجهی در فاضلاب ها به علت تخلیه فاضلاب های صنعتی در تأسیسات فاضلابی و یا در اثر فعل و انفعالات بیولوژیکی و تغییراتی که در اثر این فعل و انفعالات در ترکیبات گوگرد موجود در فاضلاب نظیر سولفات به وجود می آید دیده می شود.

متاسفانه این ترکیبات نه تنها در پیدایش بو و خوردگی تأسیسات فاضلابی موثرند بلکه در صورت تخلیه از طریق فاضلاب به محیط زیست ا ثرات جبران ناپذیری مثل از بین رفتن موجودات آبی به وجود خواهندآورد. علت تأکید در اثرات زیان آور ترکیبات گوگرد و بررسی نحوه ی تشکیل و خوردگی های حاصل از این عوامل این است که ترکیبات گوگرد مهم ترین و عملاً بیشترین خسارات خوردگی را به تأسیسات فاضلابی وارد می نماید.و در مواردی بوی حاصل از پیدایش بعضی از این ترکیبات در تصفیه خانه ها و شبکه های فاضلابی غیرقابل تحمل است و بشدت سلامت پرسنل بهره بردار و نگهداری کننده از تأسیسات فاضلابی را به مخاطره می اندازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>