اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنل

استفاده از قطعات سبک برای پوشش بخش های غیر سازه ای می تواند نقش مهمی در کاهش وزن ساختمان و کاهش خطرات ناشی از زلزله ایفا کند. به همین دلیل تلاش می شود استفاده از این قطعات در مصارف ساختمانی به ویژه ساختمان های مسکونی رواج داده شود. از طرف دیگر بهره گیری از منابع و مصالح محلی نقش بسزایی در کاهش قیمت مصالح و قطعات و نیز انطباق محصول با شرایط اقلیمی خواهد داشت.

پانل های ساخته شده از رزین و ساقه گندم و برنج، ضمن سبکی، سازگاری قابل ملاحظه ای با محیط زیست داشته و همچنین استفاده از منابع محلی را میسر می سازد.با توجه به اینکه این پانل ها را می توان در قاب های فولادی منتقل نمود، لذا استفاده از آنها در اسکلت های فولادی به ویژه سیستم LSF ساده تر خواهد بود. با این حال با استفاده از تمهیدات لازم و رعایت ضوابط مربوط به اتصال قطعات، امکان استفاده از آنها در سایر ساختمان ها نیز وجود دارد.این پانل های در زمینه های انرژی، حریق، آکوستیک و مسئل اجرایی در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است و استفاده از آنها در حیطه الزامات تدوین شده مجاز است.

الزامات پانل های دیواری ساخته شده از رزین و ساقه گندم و برنج

لازم است مصالح ساخته شده از رزین و ساقه گندم و برنج، در تمامی موارد از جمله خورندگی، شار تابشی بحرانی، مقاومت در برابر قارچ، جذب بخار آب، انتشار بوی ناخوشایند، پنهان سوزی و مقاومت حرارتی، انطباق کامل با ویژگی های استاندارد عایق حرارتی الیاف سلولزی ASTM C739 داشته باشد.اتصال این پانل ها به یکدیگر و به عناصر سازه ای باید به گونه ای باشد که ضمن تامین پایداری دیوارهای حاصل در برابر بارهای خارج از صفحه از اندرکنش دیوار و سازه اصلی تا حد امکان جلوگیری شود.پانل های مذکور باید طبق ضوابط استاندارد ISO 7892 مقاومت لازم در برابر آزمون های ضربه را دارا باشند.

ضخامت پانل باید متناسب با ضریب هدایت حرارتی محصول و مطابق با شرایط ساختمان و گروه بندی آن بر اساس ضوابط مندرج در مبحث 19 مقررات ملی کشور به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی انتخاب شود. بدیهی است که در صورت عدم جوابگویی به انتظارات تامین شده در مبحث 19، تامین یک لایه عایق حرارتی با مشخصات مندرج در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران روی جداره های ساخته شده با این محصول الزامی است.

لازم است پیش بینی های لازم برای جلوگیری از بروز میعان در داخل پانل و نفوذ آب های ناشی از بارندگی صورت گیرد.لازم است شرایط و محدودیت های مندرج در گواهینامه ICC-ESR-1582 در مورد رده بندی اهمیتی ساختمان، لرزه خیزی منطقه که توسط شرکت به این مرکز ارائه شده، رعایت شود.استفاده از این پانل ها طبق آیین نامه محافظت ساختمان ها در برابر آتش، فقط در ساختمان های نوع V مجاز است. بنابراین تعداد طبقات و ابعاد ساختمان محدود به این نوع است. به عنوان مثال حداکثر تعداد طبقات مجاز برای استفاده از این پانل ها در ساختمان های مسکونی آپارتمانی، 3 طبقه (با شرط تامین حداقل یک ساعت مقاومت در برابر آتش) است.

پانل مذکور باید به وسیله یک پوشش تخته گچی با ضخامت حداقل نیم اینچ (12/5 میلیمتر) با شرایط اجرایی اشاره شده در ICC-ESR-1582 محافظت شود.رعایت تمامی مقررات ایمنی در برابر آتش، مرتبط با سیستم مطابق با آیین نامه 444 مرکز و مبحث 3 مقررات ملی ساختمان از جمله توجه به الزامات مقاومت دیوارهای خارجی در برابر آتش متناسب به فاصله از ساختمان های مجاور الزامی است.

صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان ایران تامین شود. با توجه به ضخامت و مشخصات آکوستیکی پانل ها، که دارای صدابندی هوابرد برابر با 38 دسی بل است، بر اساس ضوابط مبحث 18 مقررات ملی ایران، استفاده از این پانل های به عنوان جداکننده های داخلی در واحدهای مسکونی بلا مانع است. به منظور استفاده از این پانل ها در سایر کاربری ها، لازم است مدارک کافی برای بررسی و تجدید نظر به این مرکز ارسال شود.

تامین تمهیدات لازم جهت اجرای اندودهای تر و خشک از حیث مقاومت و دوام الزامی است.تمامی مصالح و اجزا در این سیستم از حیث دوام، خوردگی، زیست محیطی، بهداشتی و غیره باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران یا آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی شناخته شده و مورد تایید به کار گرفته شود.اخذ گواهینامه فنی برای محصول تولیدی، پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>