اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

استفاده از رابیتس در هنگام قطع کار و شروع مجدد (پایان روز کاری) این کار باعث می شود که بتن قطع شده به صورت عمودی سفت شود و با بتنی که در ادامه کار اجرا می شود مچ و مانع از لغزش آن ها بر روی هم شود.در کارهای اجرایی برای ضخامت های زیاد، عموماً آرماتورهایی عمودی به آرماتورهای فوقانی و تحتانی پی مهار می نمایند و رابیتس ها را بسته به کار در چند لایه به آرماتورهای به صورت عمودی می بندند. آرماتورهای عمودی به عنوان حائل ( کمرکش) برای رابیتس جهت جلوگیری از پارگی و شکم دادن بتن است.

  • قطع بتن پی باید در جایی باشد که مقدار تنش خیلی کم و یا حداقل باشد.
  • قطع بتن در پی های نواری یا گسترده در یک سوم فاصله ی میانی بین دو ستون باشد.
  • قطع بتن باید در حداقل برش صورت گیرد.
  • قطع بتن باید به صورت عمودی باشد ( مایل = ترک برشی).
  • قطع بتن ریزی نباید در محل ستون ها انجام گیرد چون باعث افت شدید مقاومت بتن خواهد شد.

در مورد درزهای اجرایی قطعات بتنی سازه نکات زیر مطرح می شود.گاه لازم است بتن قطعات در دو مرحله یا دو روز متفاوت بتن ریزی شود و پاسخ به پرسش هایی در آیین نامه ها ضرورت دارد که معمولاً این کار در آیین نامه ها و مقررات ملی وجود دارد.محل درز اجرایی، شکل و نحوه قطع بتن (درز)، نحوه آماده سازی و همچنین نحوه شروع بتن ریزی جدید از جمله این موارد است که نیاز به توضیح دارد.

درزهای اجرایی به دو صورت افقی و قائم وجود دارد. همچنین درزهای اجرایی را می توان به دو نوع اجباری و اختیاری تقسیم نمود. به طور مثال وقتی شالوده ای ریخته می شود نباید همزمان با آن دیوار یا ستون را ریخت. پس واضح است که در محل اتصال آنها درز اجباری افقی خواهیم داشت.

در حالی که اگر ستون با دیوار مورد بحث در دو قسمت ارتفاعی ریخته شود درز اجرایی اختیاری افقی را داریم زیرا ریختن ستون یا دیوار در تمام ارتفاع امکان پذیر بوده و اجباری از نظر آیین نامه ها برای داشتن درز اجرایی وجود ندارد.در مورد درزهای قائم غالباً حالت اجباری وجود ندارد و همگی اختیاری هستند و می توان شرایط و توان اجرایی متناسباً چنان ساماندهی و تغییر داد که امکان ریختن یکپارچه قطعه مورد نظر فراهم آید.

لازم است در بیشتر موارد طراح سازه محل تعبیه درز اجرایی اختیاری اعم از افقی یا قائم را مشخص نماید در این رابطه سعی شود درز اجرایی در محلی باشد که کمترین تنش ها برشی و لنگرهای خمشی را داشته باشد. مسلماً اگر تعارضی بین این دو به وجود بیاید انتخاب محلی که کمترین تنش برشی را دارا باشد اولویت است. به هر حال چنانچه این امر امکان پذیر نباشد ممکن است طراح محترم تدابیر دیگری را اتخاذ کند که معمولاً شامل استفاده از میلگردهای اضافی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>