اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

تعریف ساده ریسک تهدید یک خواسته است و اگر پذیرفته شود که بالاترین خواسته پیمانکار از انجام یک پروژه بهره مالی یا سود پروژه است، اکنون لازم است که بررسی سود و محیط های همراه با عدم قطعیت که عوامل تهدید کننده سود را می سازند انجام گیرد. هر پروژه ساختمانی در آمد و هزینه هایی برای انجام دهندگان آن دارد که منابع آن گاهی پیدا و گاهی پوشیده است. در محاسبه سود پروژه دانستن هریک از مقادیر بالا لازم است چرا که اختلاف بین در آمد و هزینه ( با در نظر گرفتن کسورات قانونی) سود به دست آمده برای پیمانکار خواهد بود.

مبلغ اولیه پیمان

از آنجا که مبلغ اولیه پیمان مشخص و رقم آن در روز عقد قرارداد به ثبت می رسد، این عدد قابل تغییر نبوده و پرداخت آن نیز ازجانب کارفرما تعهد می شود. بنابر این در آمدی قطعی برای پروژه است که پیمانکار بدون نگرانی می تواند در محاسبات خود درنظر بگیرد.

در آمد ناشی از تعدیل

بر پایه تعریف، تعدیل شاخصی است که جهت به روز کردن قیمت ها در هر دوره نسبت به دوره پایه به هزینه ها اعمال می شود و چون در بیشتر کشور ها از جمله ایران معمولاً قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می کند این شاخص منبع در آمدی برای پیمانکار محسوب می شود. ضریب یاد شده هر سه ماه یک بار توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و حدس زدن آن برای پیمانکاران با تجربه امکان پذیر است. به علت اهمیت این ضریب در در آمد پروژه های ساختمانی ایران به ارزیابی دقیقتر آن خواهیم پرداخت.

در آمد ناشی از افزایش کار ها

در هر پروژه کارفرما می تواند پیشنهاد افزایش پاره ای کارها را به پیمانکار بدهد. مبلغ در نظر گرفته شده در این بخش از سایر درآمد ها جداست و در مبلغ اولیه پیمان ذکر نمی‌شود.بر پایه ماده 29 شرایط عمومی پیمان میزان تغییر مقادیر کارها تا 25 در صد رقم قرار داد مجاز است که مبلغ آن توسط پیمانکار صورت وضعیت می شود اما چگونگی تایید آن تا 10 در صد بستگی به نظر دستگاه نظارت دارد و بیشتر از آن به اجازه کارفرما وابسته است.

در آمد ناشی از ادعا های پیمانکار

بیشتر اوقات پیمانکاران با کارهایی مواجه می شوند که نیاز به افزایش امکانات یا تغییر روش های ساخت دارد. این کار سبب پیدایش زمینه دیگری از درآمد می‌شود. ابهام و چند گانگی در متن قرارداد نیز می تواند باعث ادعای پیمانکار شود. این مبلغ که توسط پیمانکار و به صورت در صدی از رقم اولیه پیمان صورت وضعیت می‌شود، در صورت تایید دستگاه نظارت و نماینده کارفرما قابل دریافت خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>