اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دیوار برشی


دیوار برشی

یکی از سیستم های مناسب برای مقابله با نیروهای جانبی مؤثر بر یک سازه ( اثر باد یا زلزله) استفاده از دیوار سازه ای برشی است. اثر زلزله بر ساختمان ها از سایر اثرات وارد بر آنها کاملاً متفاوت است. نیروهای ناشی از زلزله به مراتب شدیدتر و پیچیده تر از سایر نیروهای مؤثر هستند. عناصر مقاوم در مقابل نیروهای فوق شامل قاب خمشی، دیوار برشی یا ترکیبی از آن دو هستند. از لحاظ برتری می توان گفت که دیوار برشی اقتصادی تر از قاب است. این دیوارها قسمت عمده ی نیروهای جانبی وارد بر سازه و برش های حاصل از آن را جذب می کنند.

ویبره کردن دیوار برشی

بعضاً در پروژه هایی دیده می شود با زدن ضربه به قالب این عمل را خاتمه می دهند که صحیح نیست و باید تراکم بتن به درستی انجام شود.روش صحیح ویبره کردن به این صورت است که خرطومی و یا میله را به صورت کاملاً قائم و سریع درون حجم بتن قرار داده و مدت کوتاه ( بر حسب سطح و یا ضخامت دیوار متغیر است) نگه داشته سپس به آهستگی با حرکت دادن بالا و پایین خارج نمائید. این عمل را در فاصله 0/5 الی یک متر انجام دهید.

معمولاً زمان کافی برای اعمال لرزش با لرزاننده خرطومی بین 5 تا 15 ثانیه است. اما مدت زمان دقیق باید بر اساس ظاهر شدن شیره بتن بر سطح و تغییر صدای لرزاننده تعیین شود. اگر زمان لرزاندن کم باشد، سنگدانه ها حرکت می کنند، اما ملات فرصت کافی برای جاری شدن ندارد و بتن متخلخل می شود. اگر زمان لرزاندن زیاد باشد، مقدار زیادی شیره بتن به سطح آمده که باعث جداشدگی در بتن و ایجاد ترک و کاهش مقاومت سطح بتن و کرمو شدن قسمت های زیرین بتن می شود.

از مایل کردن سر خرطومی در حجم بتن اعتراض نمائید. چون باعث برخورد با آرماتورهای دیوار می‌شود و همچنین عمل تراکم به درستی انجام نمی شود.در دیوار برشی بازشو دارد نباید در محل بازشو کل میله را درون بتن قرار داد بلکه فقط نیاز است به اندازه کم حدوداً 30 سانتیمتر از میله را درون بتن قرار داده و کمی بالا و پایین نموده و بعد از 5 ثانیه خارج نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>