اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای ساختمان

نمای ترکیبی چند لایه، عموماً در سطوح بیرونی دیوارها یا زیر طاق های موجود یا جدید به منظور ایجاد عایق حرارتی-رطویتی، محافظت در برابر هوازدگی و بهبود ظاهر ساختمان استفاده می شود. نمای ترکیبی نقشی در پایداری دیوار یا زیر طاقی که روی آن نصب می شود، ندارد.در مرحله اول اجرای این نوع نما، از چسب مخصوص به همراه پیچ های مقاوم در برابر خوردگی در فواصل و اندازه های مشخص برای اتصال پلی استایرن به لایه خارجی ساختمان استفاده می شود.

سپس با استفاده از چسب ویژه لایه های تقویت کننده از شبکه الیاف شیشه، به پلی استایرن متصل شده و سطح برای اجرای لایه نهایی نازک کاری آماده می شود. در نمای ترکیبی همچنین از تقویت کننده مخصوص در اطراف بازشوها به منظور تامین یکپارچگی و استحکام سامانه استفاده می شود. در آخرین مرحله پوشش نهایی به صورت سری و غلطک بر روی کار اجرا می شود.

در اجرا چسب و پوشش های میانی اتصال دهنده، رعایت ملاحظات اجرا از نظر شرایط آب و هوایی، رطوبت هوا، سرعت وزش باد و تابش نور خورشید باید مورد توجه قرار گیرد. این سامانه در مقایسه با سایر سامانه های متداول در زمینه نماسازی سبکتر بوده و در نتیجه در کاهش بار مرده ساختمان و نیروهای جانبی وارده می تواند موثر باشد. از دیگر مزایای این نمای ساختمانی نقش موثر آن در عایقکاری حرارتی و رطوبتی است. این سامانه در زمینه های انرژی، حریق، آکوستیک و سازه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مورد بررسی قرار گرفته است و کاربرد آن در حیطه الزامات ارائه شده مجاز است.

الزامات نمای ترکیبی چند لایه

استفاده از نمای نرکیبی چند لایه با عایق پلی استایرن با رعایت الزامات زیر و استاندارد ملی ایران به شماره 11056 با عنوان فراورده های عایق کاری حرارتی برای ساختمان ها، سامانه های مرکب عایق حرارتی بر پایه پلی استایرن منبسط شده، ویژگی ها، به عنوان پوشش خارجی دیوارهای خارجی در مناطق با شرایط اقلیمی مختلف مجاز است.رعایت الزامات زیست محیطی در مواد و مصالح به کار برده شده در این محصول الزامی است.

سامانه ETICS باید در برابر تنش ترکیبی ایجاد شده به وسیله ی جرم، مکش هوا، دما، رطوبت و جمع شدگی و همچنین بارهای تحت کاربرد معمول و غیره پایدار باشد. سامانه ETICS باید به گونه ای طراحی و به کار برده شود که الزامات مقاومت مکانیکی و پایداری را بر آورده کند.مقاومت چسبندگی پوشش پایه نسبت به تخته EPS باید مطابق استاندارد EN13494:1997 تعیین شود. هیچ نتیجه آزمونی نباید کمتر از 80 کیلو پاسکال باشد. مقاومت چسبندگی چسب به تخته EPS برای سامانه های ETICS متصل به وسیله چسب به صورت سامانه هایی تعریف می شوند که اتصال به پشت کار به وسیله چسب تضمین می شود. آنها ممکن است شامل اتصالات مکانیکی تکمیلی باشند.

سامانه ی ETICS می تواند به تنهایی به یک پشت کار که برای چسب زدن مناسب است با به کار بردن چسب متصل شود. در موارد مشکوک حداقل مقاومت پیوندی چسب به پشت کار اندازه گیری شده مطابق استاندارد EN1542:1999 باید بیشتر از 80 کیلوپاسکال باشد. و حداقل 40٪ سطح تخته های EPS باید به وسیله چسب به پشت کار چسبانده شود.

مقاومت بیرون کشیدن مربوط به سامانه ETICS متصل به وسیله اتصالات مکانیکی باید مطابق استاندارد EN13495:2002 بدون استفاده از چسب، بین عایق و پشت کار تعیین شود. مقاومت بیرون کشیدن طرح، سامانه ETICS باید بزرگ تر از بار مکش باد طراحی شده باشد.در نبود ضرایب ایمنی جزیی در آیین نامه های ملی برای بار مکش باد طرح، ضریب ایمنی جزیی مطابق استاندارد EN1990:2002 باید استفاده شود.

در نبود ضرایب ایمنی جزیی در آیین نامه های ملی، مقاومت طرح برای بیرون کشیدن با استفاده از ضریب ایمنی جزیی محاسبه شود. برای هر سامانه تعداد مهارها در هر متر مربع برای بارهای مکش باد مختلف به وسیله فروشنده می تواند به صورت جدولی ارائه شد. همچنین اتصال تخته عایق به پشت کار می تواند به وسیله پروفیل هایی متصل به پشت کار با مهارهای لازم انجام شود. در این صورت توجهی ویژه به حداقل سطح مورد نیاز برای یک نمونه نماینده آزمون شده، مطابق استاندارد EN 13495:2002 باید صورت گیرد.

لایه نهایی مصالح نازک کاری روی پوشش پایه، باید دوام و چسبندگی لازم در شرایط جوی مختلف و اقلیم های قلیایی را دارا باشد.درز انبساط بین قطعات نمای ترکیبی در فواصل مشخص و به میزان معین بر مبنای تغییر شکل های ناشی از تنش های حرارتی باید به نحوه صحیح تعبیه شود.درز انقطاع بین قطعات باید با مواد و مصالح مناسب پوشانده شود.در اجرای نما ضخامت حداقل دیوار به انضمام ضخامت عایق حرارتی باید به گونه ای باشد که الزامات مبحث 9 مقررات ملی ساختمان جهت صرفه جویی در مصرف انرژی برای دیوارهای خارجی را تامین نماید.

پلی استایرن مورد استفاده در این نمای کامپوزیتی باید حتماً از نوع کندسوز باشد.طبقه بندی واکنش در برابر آتش باید طبق استاندارد ملی شماره 8299 سال 383 تعیین و اعلام شود.مقاومت سیستم در برابر آتش، خواص واکنش در برابر آتش، اجزا سازنده، مقاومت دیوار خارجی در برابر آتش و روش اجرا باید مطابق ضوابط مبحث 3 مقررات ملی ساختمان در خصوص حفاظت ساختمان ها در برابر حریق مربوط به مقاومت جدار ه ها در مقابل حریق تامین شود.صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان تامین شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>