اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


آزمایش ارزش صیقلی سنگدانه ها دستگاه APM

به طور کلی این آزمایش ها برای اندازه گیری مقاومت لغزندگی به کار می رود. این آزمایش ها از دو بخش تشکیل می شود که بخش اول آن صیقل دادن نمونه ها با دسگاه شتاب دهنده صیقل یا APM است و بخش دوم آن نسجیدن کیفیت صیقل هر نمونه به کمک دستگاه اندازه گیری اصطکاک است.

آزمایش مقاومت در برابر لغزندگی

دستگاه پاندول انگلیسی مقاومت لغزندگی را هنگام عبور لبه لغزنده لاستیکی از روی نمونه اندازه گیری می کند. این وسیله برای آزمایش روی سطح صاف چه در آزمایشگاه و چه در شرایط واقعی میدانی مناسب است، همچنین برای اندازه گیری مقدار صیقلی بودن نمونه هایی با سطح خمیده که در آزمایش PSV به کار می رود مناسب است.

آزمایش سایش لوس آنجلس

سنگدانه های مورد استفاده در هنگام تهیه مخلوط آسفالتی باید در برابر وزن وسائل نقلیه سنگین و همچنین وزن غلتک ها مقاومت کافی داشته و نباید در اثر تنش های ناشی از وزن آنها شکسته و خرد شوند. سختی مصالح شسنگی با انجام آزمایش سایش لوس آنجلس مطابق استاندارد AST C131 به دست می آید. آیین نامه روسازی آسفالتی راه های ایران (نشریه 234) مقادیر مجاز سایش به روش لوس آنجلس را پیشنهاد کرده است.

دستگاه سبک تعیین توان باربری روسازی راه (LWD)

دستگاه خیز سنج سبک (LWD) نوع قابل حمل دستگاه افت و خیز سنج ضربه ای است. این دستگاه با اعمال بارهای ضربه به سطح لایه های روسازی، بار چرخ عبوری از روسازی را شبیه سازی کرده و با اندازه گیری افت و خیزهای حاصله به تعیین مشخصات فیزیکی و مکانیکی سازه روسازی راه می پردازد. از موارد استفاده این دستگاه می توان ارزیابی روسازی آزادراه ها، بزرگراه ها و نیز راه های محلی، باند فرودگاه و نیز روسازی مسیر راه آهن اشاره نمود.

به کمک این تجهیزات می توان پارامترهایی همچون نسبت باربری کالیفرنیا (CBR) که از پارامترهای بسیار پر کاربرد در عملیات عمرانی راهسازی و نیز پئوتکنیکی است و نیز مدول برجهندگی لایه های مختلف آسفالتی و خاکی روسازی راه ها را تعیین نمود. با توجه به نتایج حاصل از آزمایشات انجام شده توسط این دستگاه می توان رابطه مدول برجهندگی مصالح سنگی و نسبت باربری کالیفرنیا را تعیین نمود. لازم به ذکر است که تعیین مدول برجهندگی مصالح نیاز به صرف هزینه بالا و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی خاص دارد و از این رو استفاده از دستگاه افت و خیز سنج قابل حمل می تواند منجر به صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>