اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیر و سقف

روش نوین تیر و سقف مختلط (کامپوزیت) به نام کومبی نی یت روشی است که در آن به منظور شکل دادن و به دلیل طرح خاص زیرین از قالب معمولی قالب ویژه مدولار یا بلوکه های سفالی مجوف سقفی و دیواری استفاده می شود. این روش جدید با هدف سبک سازی و هر چه کمتر کردن مصرف فولاد در سقف های مختلط انجام می گیرد و با توجه به محاسبات انجام شده تقریباً مصرف فولادی در ساختمان به کمتر از نصف و قیمت اسکلت و سقف ها در حدود یک سوم کاهش می یابد.

بنابراین با یک نگرش ساده و به خصوص با توجه به قیمت نسبی بالای فولاد می توان اثر عمیق ان را در اقتصاد کلان کشور ملاحظه کرد.این نوع سقف ها با استفاده از آیین نامه ایران به روش ضریب بار و مقاومت قابل محاسبه هستند و در حال حاضر در ایران کاملاً قابل اجرا است. در روش طراحی و اجرای کومبی نی یت به دلیل شکل خاص مقطع تیر و پل و دال که در حقیقت در هر دهانه یک طاق دو طرفه است مانند سقف بتنی شرایط دیافراگم صلب ایجاد شده و تمامی نیروهای زلزله به نحو مناسب و قابل اطمینانی به ستون ها و دیوارهای برشی منتقل می شود.

ترکیب composition

در ترکیب خاص تیر آهن و بتن دال بتنی در روی تیر آهن IPE با ضخامت بیشتری که این اضافه ضخامت اصطلاحاً ماهیچه نام دارد متصل می شوند.در ترکیب حاضر به طور معمول تیر آهن IPE، بتن آرمه با قالب بندی مستقیم و در صورت استفاده از قالب غیر مستقیم بلوکه های محوف سقفی و دیواری یا بلوکه های اسفنجی بتن گازی که همه از مصالح بنایی عادی هستند شرکت دارند و در حقیقت دستیابی به هدف اصلی با استفاده از شکل خاص و ترکیب مصالح فوق به دست آمده است.

برای اجرای سقف های Combiniette پس از تیر ریزی در صورت قالب بندی غیر مستقیم کل زیر سقف به طور مسلح قالب بندی می شود مخصوصاً لازم است با شمع زنی زیر تیر آهن ها به مقدار لازم خیز معکوس به تیر ها داده شود و بعد مطابق مشخصات بلوک چینی شده پس از اجرا لوله کشی های برق و غیره آرماتوربندی شده و بتن ریزی می شود.

بلوکه های سفالی محوف سقفی و دیواری که در ترکیب حاضر استفاده می شود دارای سطح دندانه دار و شکل خاص هستند که پیوستگی خیلی خوبی را با قسمت بتنی تامین می نمایند که در آزمایش انجام شده چسبندگی ایجاد شده بیش از 10 برابر مقدار لازم برای حفظ وزن بلوکه سفالی و گچ کاری زیر سقف است. که البته پس از گچ کاری تمامی بلوکه ها از زیر نیز به وسیله گچ به هم متصل می شود.

قالب بندی مستقیم به دو صورت معمولی مانند قالب بندی سقف های بتنی، و ویژه (قالب های خاصی از فلزها، فایبر گلاس، انواع ورق های فرم داده شده پلاستیک، فوم پلس استایرن، پلی یورتان روی یک قالب مسطح چیده شده که پس از باز کردن قالب سطح زیرین سقف شکل پیدا می کند) انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>