اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیر و سقف

تقویت تیرهای IPE به روش های مختلف ممکن است. به جز روش های معمول در جایی که تیر یا پل مستقیماً روی تیغه یا دیوار واقع شود که در این صورت پایین تر از زیر سقف قرار گرفتن تیر آهن مشکلی ایجاد نمی کند می توان تیر آهن را به دو سپری تقسیم و تسمه فولادی مناسب را بین آن قرار داد و دوباره جوشکاری نمود.

در چنین مواقعی تیرآهن لانه زنبوری پیشنهاد نمی شود چون مقطع باقیمانده لانه زنبوری در محل سوراخ ها عملاً کوچک تر از مقطع تیر آهن بوده و در برابر کشش مقاومت کمتری دارد و چنانچه لانه زنبوری استفاده شود لازم است سراسر جان آن را ورق پوشاند یا مقطع کوچک لانه زنبوری را در محاسبات لحاظ نمود. نهایتاً با کنترل برش و نیاز به روق اضافی ممکن است اقتصادی نباشد.

تقویت بال تیر آهن در Combiniette به خاطر ایجاد تعادل بیشتر در مقطع ظرفیت باربری خوبی ایجاد می کند از طرفی چون اضافه کردن ورق در زیر بال به خاطر ایجاد برجستگی در گچکاری مشکل خواهد داشت پیشنهاد می شود از دو عدد میلگرد با قطر مناسب و روی بال پایین استفاده شود.به جای هر تیر می توان از دو یا سه نیمرخ چسبیده استفاده نمود که در این صورت علاوه بر اقتصادی تر شدن نیمرخ ها عرض برشگیرها هم بیشتر می شود از روش های فوق به صور توام هم می توان استفاده کرد.

در قالب بندی مستقیم قالب بندی به صورت شکل دندانه دار از لبه بال تیر آهن ها شروع می شود. زیرسازی قالب مستقیم مشابه اجرای کامپوزیت معمولی و تفاوت در قسمت شکل دار روی آن است.در طرح قالب مدولار ویژه یک صفحه مسطح به وسیله چوب یا فلز اجرا شده و قطات خاص طراحی شده روی آن چیده می شود که پس از برداشتن آن میله های بتنی به فواصل 40 تا 50 سانتیمتر در سطح زیرین تاوه ایجاد می شود و نوک این میله ها چون همسطح است می توان ورقه رابیتس را مستقیماً با مفتول به آن متصل کرده روی آن را اندود گچ نمود.

در قالب بندی غیر مستقیم قالب بندی به صورت یک سره و چسبیده به زیر تیر آهن ها انجام می شود و قالب فقط در صورتی که پل محاسبه شده با روش اضافه کردن ارتفاع با ورق تقویت شده باشد در محل پل قطع می شود. در نهایت قالب بندی را می توانیم برابر بال بالای نیمرخ اجرا کرده و روی آن از قطعات فوم چیده و با یک لایه نایلن از تماس و چسبیدن بتن به آن ممانعت نماییم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>