اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

برای تهیه آسفالت گوگردی بهتر است ابتدا قیر و گوگرد با هم ترکیب شده سپس به مصالح افزوده شوند.در این قسمت به بررسی تهیه چند طرح مختلف از آسفالت گوگردی می پردازیم که شامل موارد زیر است.

  • آسفالت گوگردی تهیه شده با گوگرد مذاب
  • آسفالت گوگردی تهیه شده با گوگرد جامد
  • امولسیون آسفالت گوگردی

درصد گوگرد مناسب

جایگزین شدن قیر توسط گوگرد بر مبنای حجمی است. مقدار گوگرد اگر کمتر از 25 درصد وزنی باشد خواص بافت مورد نظر نامناسب بوده زیرا ذرات گوگردی موجود در مخلوط کافی نخواهد بود و چنانچه مقدار آن بالای 60 درصد وزنی باشد، مقدار اضافی گوگرد به دانه های پخش شده چسبیده و باعث نامطلوب شدن مخلوط می‌شود علاوه برآن فاز پراکنده گوگرد در قیر به قیر در گوگرد تبدیل شود. بنابراین نسبت مناسب برای رسیدن به بافت مطلوب شامل 35 تا 50 قسمت گوگرد در 50 تا 65 قسمت قیر است.

امولسیون های آسفالت گوگردی

جهت بهبود و پوشش بهتر قیر به مصالح سنگی، صرفه جویی در انرژی، تنوع بیشتر و کاربرد در شرایط آب و هوایی متفاوت از امولسیون های آسفالتی گوگردی استفاده می کنند. امولسیون های آسفالت گوگردی شامل فازهای مختلفی هستند که درصد و مقدار اجزاء تشکیل دهنده هر فاز از ترکیبی به ترکیب دیگر متفاوت است. تفاوت ترکیب های مختلف فقط در مقدار و درصد فازها است و پروسه تولید در تمام آن ها مشابه است.ترکیب مورد نظر امولسیون آسفالت گوگردی شامل فازهای زیر است:

فاز قیری

این فاز شامل 40 تا 70 درصد قیر روسازی، 10 تا 50 درصد گوگرد و 5 تا 30 درصد هیدروکربن نفتی مایع به عنوان عامل نرم کننده است.

فاز آبی

این فاز شامل مقدار جزئی آب و ماده امولسیون ساز با غلظت 0/2 تا 4 درصد وزنی بر اساس کل ترکیب است.این ترکیب ها باید طوری باشد تا از تغییر شکل یافتن و شیاردار شدن آسفالت توسط و اتومبیل به خصوص در هوای گرم جلوگیری کند برای رسیدن به ترکیب با خصوصیات اجرایی مناسب درصد گوگرد باید بین 20 تا 30 درصد گوگرد باشد.

خطرات گوگرد جامد

  • گوگرد جامد باعث سوزش شدید چشم می شود بنابراین باید از عینک های مخصوص پلاستیکی استفاده کرد.

خطرات گاز گوگردی

  • در دماهای بیش از 154ر سانتیگراد باشد، مقداری بخار سمی مانند اسید سولفوریک تولید می شود، بنابراین استفاده از ماسک ایمنی، دستکش و عینک مخصوص الزامی است. مقدار مجاز این بخارات در هوا 5 تا 10 ppm است.

مسائل خوردگی

  • گوگرد جامد اگر کاملاً خشک باشد خوردگی ایجاد نخواهد کرد ولی در تماس باآب باعث خوردگی شدید خواهد شد. لذا مخزن نگهداری، پمپ و لوله های انتقال گوگرد مایع باید از جنس فولاد مقاوم در مقابل خوردگی باشد.

آتشگیری

  • غبار گوگرد در 190 درجه سانتیگراد و گرد متراکم گوگرد در 220 درجه سانتیگراد خود به خود آتش خواهد گرفت لذا همیشه باید در دماهای پایین تر از این دما ها نگهداری شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>