اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

با توجه به این که دانه بندی بخش اعظمی از حجم و جرم یک مخلوط را به خود اختصاص می دهد، بدیهی است که جزء مهمی از مخلوط آسفالتی بوده و نقش مهمی در انتخاب مخلوط بهینه داشته باشد.ارائه یک طرح اقتصادی برای سازه و اسکلت روسازی همانند سایر ساز ه های مهندسی دیگر بسیار با اهمیت است و یک روسازی با طراحی اولیه نامناسب، هزینه های تعمیر زیادی را بر پروژه تحمیل خواهد کرد.

از این رو طراحی اولیه ساختمان روسازی، با توجه به این که ساخت و نگهداری روسازی را در آینده به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین پارامترها که برای ارائه طرح اختلاط مناسب روسازی در گام اول باید در نظر گرفته شود، تعیین اسکلت دانه بندی مناسب برای مخلوط است. به گونه ای که خصوصیات مصالح در دسترس و همچنین شرایط محیطی و ترافیکی که انتظار می رود روسازی در آینده با آن مواجه شود، در این انتخاب در نظر گرفته شده باشد.

طرح مخلوط آسفالتی مانند سایر مخلوط ها شامل انتخاب اجزای سازنده آن برای دست یابی به خواص عملکردی مناسب برای روسازی است. می توان گفت دانه بندی مهم ترین ویژگی یک مخلوط آسفالتی است که تقریباً تمام خصوصیات مهم آن، شامل پایداری، ماندگاری، نفوذپذیری، کارآیی، مقاومت خستگی، مقاومت لغزشی و مقاومت در برابر آسیب رطوبتی را تحت تأثیر قرار می دهد.

لذا با توجه به این که سهم زیادی از یک مخلوط آسفالتی را سنگ دانه های آن تشکیل می دهد، دانه بندی مصالح سنگی تأثیر قابل توجهی بر خصوصیات مخلوط آسفالتی خواهد گذاشت، به طوری که تأثیرات دانه بندی بر عملکرد مخلوط های آسفالتی گرم همواره موضوعی در حال تحقیق و بررسی بوده است.معمولاً حدود دانه بندی های مناسب توسط آیین نامه های فنی، به صورت محدوده مشخصات تعیین می شوند. محدوده مشخصات معرفی شده، اغلب به صورت دو منحنی حدی هستند که منحنی دانه بندی مصالح سنگی باید بین این دو منحنی و تا حد امکان در وسط و به موازات آن ها قرار بگیرد.

البته باید توجه داشت که دانه بندی های پیشنهاد شده توسط آیین نامه های فنی فقط جنبه راهنما داشته و اگر در منطقه ای استفاده ازدانه بندی هایی به غیر از آن چه که این آیین نامه ها مشخص کرده اند نتیجه خوبی داده باشد، می توان از این گونه دانه بندی ها استفاده کرد.برای ارزیابی و مقایسه مخلوط های ساخته شده با دانه بندی های متفاوت، اقدام به انجام آزمایش های مارشال، حساسیت رطوبتی و خزش دینامیکی شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>