اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


آزمایش مارشال

آزمایش مارشال در مهندسی راه هم برای طرح مخلوط و هم برای ارزیابی آن مورد استفاده قرار می گیرد و با وجود این که روش مارشال اساساً یک روش تجربی است، ولی برای مقایسه مخلوط ها در شرایط خاص قابل استفاده است. از آزمایش مارشال برای تعیین پایداری، روانی و خارج قسمت مارشال مخلوط ها استفاده شده است. استقامت مارشال به طور چشمگیری با زاویه اصطکاک داخلی مصالح و ویسکوزیته قیر در دمای 60 درجه سانتی گراد تحت تأثیر قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت که مقدار استقامت مارشال نشان دهنده توانایی مخلوط آسفالتی برای مقاومت در برابر شیارشدگی و برآمدگی تحت بارگذار ی های سنگین ترافیکی است.روانی مقدار تغییر شکل عمودی نمونه در هنگام اعمال مقدار بار ماکزیمم است. روانی بالا نشان دهنده یک مخلوط پلاستیک است که تحت بارگذاری ترافیکی تغییر شکل بالایی را تجربه خواهد کرد.

در حالی که مقادیر پایین روانی نشان دهنده یک مخلوط با مقدار فضای خالی بیشتر از مقدار نرمال و مقدار قیر ناکافی است. مقدار خارج قسمت مارشال از حاصل تقسیم استقامت مارشال به روانی به دست می آید. این پارامتر گاهی اوقات برای تعیین خصوصیات مخلوط استفاده می شود و مقدار بالای آن نشان دهنده مخلوط سفت تر است.به عبارت دیگر یک مخلوط با مقدار خارج قسمت مارشال بالا در مقابل تغییر شکل های دائمی مقاومت بیشتری دارد.

آزمایش خزش دینامیکی

آزمایش خزش دینامیکی با استفاده از دستگاه UTM-5 به منظور اعمال تنش محوری تکراری به نمونه مخلوط آسفالتی و اندازه گیری تغییر شکل قائم با استفاده از سنسورهای جابه جایی متغیر خطی (LVDT) انجام شده است. داده های ورودی شامل ابعاد نمونه (قطر و ارتفاع)، تنش پیش بارگذاری، فرکانس اعمال تنش و مقدار تنش تماسی با استفاده از نرم افزار دستگاه کنترل می شود.

یکی از مهم ترین اهدف آزمایش خزش دینامیکی، مطالعه عملکرد مخلوط آسفالتی در برابر شیار افتادگی است و مهم ترین پارامتر به دست آمده از این آزمایش، کرنش تجمعی است که به نوعی به مقاومت شیارشدگی مخلوط آسفالتی بستگی دارد، لذا، از این آزمایش برای مقایسه بین انواع مختلف نمونه های آسفالتی استفاده می شود.

آزمایش خزش دینامیکی خروجی های متعددی دارد که می تواند برای تخمین پتانسیل تغییر شکل دائمی در مخلوط مورد استفاده قرار گیرد. از خروجی، عدد روانی، که از نمودار خزش (نمودار کرنش پلاستیک تجمعی در برابر تعداد سیکل بارگذاری) به دست می آید، به عنوان یک پارامتر برای مقایسه مخلوط های مختلف استفاده شده است. نقطه یا سیکلی که تغییر شکل های برشی پلاستیک خالص در نمونه اتفاق می افتد، عدد روانی نامیده می شود. در این سیکل نمونه به طور چشمگیری شروع به تغییر شکل کرده و مصالحی که اسکلت مخلوط را می سازند شروع به حرکت در کنار یکدیگر می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>