اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

آزمایش کشش غیر مستقیم در اصل یک آزمایش قطری است که در آن نمونه استوانه ای تحت اثر نیروی فشاری وارد بر سطح جانبی آن قرار می گیرد. این نحوه بارگذاری سبب به وجود آمدن تنش های کششی در امتداد قطر بارگذاری شده می شود و در نتیجه نمونه در امتداد قطر بارگذاری شده می شکند.دانه بندی حد پایین از نظر پارامترهای عملکردی (خارج قسمت مارشال، تغییر شکل دائمی و حساسیت رطوبتی) رفتار مناسبتری نسبت به دانه بندی های دیگری را نشان می دهد.

همچنین دانه بندی حد بالا در کل دارای خصوصیات عملکردی مناسبی نیست. قابل ذکر است که مخلوط های ساخته شده با این دانه بندی تنش کششی غیر مستقیم در حالت خشک بالاتری نسبت به سایر دانه بندی های مورد بررسی دارند، که می تواند نشان دهنده مقاومت بالای مخلوط ساخته شده با این دانه بندی در برابر خستگی باشد، لذا نتیجه می شود که برای تمام معادن، دانه بندی حد وسط لزوماً بهترین دانه بندی انتخابی نیست.

دانه بندی های درشت تر رفتار بهتری در برابر تغییر شکل های دائمی دارند و دانه بندی های ریزتر از عملکرد خستگی مناسب تری برخوردار هستند، به نظر می رسد که دانه بندی مناسب بایستی بر اساس عملکردی که از مخلوط انتظار می رود، تعیین شود.

دانه بندی حد پایین انتخابی، دارای ضخامت غشای قیر بیشتری بر روی سطح مصالح است و از طرف دیگر به دلیل وجود فضای خالی کمتر (به خصوص در بخش درشت دانه) تماس سنگ به سنگ در مخلوط های ساخته شده با این دانه بندی بیشتر از سایر دانه بندی ها است. این فاکتورها روی همرفته باعث می شود مخلوط حاصل رفتار خزشی و حساسیت رطوبتی مناسبی از خود نشان دهد.

انجام آزمایش آب جوشان نشان می دهد که میزان عریان شدگی در دانه بندی های حد بالا بیشتر از سایر دانه بندی ها است و دانه بندی حد پایین کمترین مقدار عریان شدگی را داراست که می توان دلیل آ ن را ضخامت غشای قیر کمتر مخلو ط های ساخته شده با دانه بندی حد بالا دانست. تحلیل واریانس صورت گرفته نشان می دهد که تأثیر دانه بندی بر روی رفتار خزشی مخلوط های حاصل بیشتر از سایر پارامترهای عملکردی دیگر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>