اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منابع یادگیری اتوکد چه هستند؟
منابع نوشتاری و ویدیویی بسیار زیادی برای یادگیری نرم افزار اتوکد وجود دارند. به طور کلی می توان این منابع را به دو دسته نوشتاری و ویدیویی تقسیم بندی کرد.

بهترین_نسخه_اتوکد

Help نرم افزار AutoCAD، جزوات، کتاب ها و مجلات اینترنتی به عنوان متداول ترین منابع نوشتاری یادگیری این نرم افزار در نظر گرفته می شوند. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

Help اتوکد:
اولین مرجع اصلی برای یادگیری هر نرم افزاری، راهنمای آن نرم افزار یا Help آن است. خوشبختانه، اتوکد از Help بسیار جامعی بهره می برد.

Help اتوکد، تمام قابلیت ها و ابزارهای این نرم افزار را با جزئیات کامل توضیح می دهد. البته توجه داشته باشید که Help اتوکد معمولا به صورت جداگانه دانلود و نصب می شود. نصب فایل Help، دسترسی به توضیحات متنی و راهنماهای انیمیشنی (هنگام بردن نشانگر ماوس بر روی آیکون ها) را فراهم می کند.

استفاده از این گزینه، برای افراد علاقه مند به یادگیری اتوکد مطابق با مستندات نرم افزار و به روش آزمون و خطا مناسب است.

البته، مشکل این روش، حجم زیاد مستندات و نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی است. سردرگمی کاربران به دلیل ابزارهای بسیار زیاد نیز سرعت یادگیری با Help را کاهش می دهد. از این رو، علاقه مندان به یادگیری اتوکد (مخصوصا کاربران مبتدی کامپیوتر و ناآشنا با نرم افزارهای مشابه)، بیشتر به سمت منابع فارسی نوشتاری یا ویدیویی جذب می شوند.

کتاب اتوکد و دیگر منابع نوشتاری:
در بسیاری از موارد، کاربران ترجیح می دهند از منابع نوشتاری مانند کتاب، جزوه یا حتی مطالب موجود در مجلات آموزشی برای شروع یادگیری اتوکد استفاده کنند.

منابع نوشتاری متعددی در این زمینه موجود هستند. برخی از کتاب ها به آموزش عمومی مبانی اتوکد و برخی دیگر، به آموزش این نرم افزار در یک حوزه خاص می پردازند. این کتاب ها می توانند نیازهای اولیه برای شروع یادگیری و آشنایی با این نرم افزار را برطرف کنند.

نکته ای که در اکثر کتاب های آموزشی وجود دارد، ترجمه مستقیم Help اتوکد و کمبود مثال های کاربردی است. به علاوه، محدودیت ابعاد تصاویر در کتاب ها و ملموس نبودن اجرای برخی از دستورات، کاربران را مجبور به جستجو در فضای اینترنت می کند.

در دنیای اینترنت، منابع نوشتاری بسیار زیادی برای یادگیری اتوکد وجود دارند. کامل ترین این منابع به زبان انگلیسی هستند.

آموزش فارسی AutoCAD نیز در سالیان اخیر با رشد خوبی همراه بوده است. با این وجود، تعدد مطالب در این زمینه هنوز جای کار دارد و کاربران نمی توانند فقط با تکیه بر این منابع، نیازهای آموزشی خود در یادگیری اتوکد را برطرف کنند. 

منابع ویدیویی یا فیلم آموزش اتوکد:
در سال های اخیر، یادگیری با استفاده از فیلم های آموزشی با استقبال بسیار زیادی از طرف کاربران مواجه شده است.

آموزش ویدیویی، علاوه بر حذف مشکلات روش های قبلی، از مزایایی نظیر دسترسی و انعطاف پذیری بالا (یادگیری در هر زمان و مکان) بهره می برد.

منابع ویدیویی زیادی برای یادگیری اتوکد تهیه شده اند. کاربران می توانند با توجه به سطح مهارت و نیاز خود، آموزش مناسب را انتخاب کنند. مثال های موجود در فیلم های آموزشی اتوکد معمولا کاربردی هستند. علاوه بر این، به دلیل مشاهده مستقیم نحوه اجرای دستورات و رسم مدل ها، یادگیری با این روش بسیار ساده تر از روش های قبلی است.

بهترین نسخه اتوکد برای یادگیری کدام است؟
اگر قصد دارید یادگیری اتوکد را بر اساس یک مرجع آموزشی شروع کنید، بهترین نسخه اتوکد همان نسخه معرفی شده در کتاب یا ویدیویی است که آن را تهیه کرده اید. در صورت تمایل به خودآموزی، نسخه 2013 را به شما پیشنهاد می کنیم.

چراکه در این نسخه، امکان استفاده از محیط کاربری قدیمی (قبل از 2013) و نسخه های جدیدتر فراهم شده است.

در بسیاری از پروژه های عمرانی، نسخه های 2007، 2010 و مخصوصا 2012 مورد استفاده قرار می گیرند. البته در سالیان اخیر، به کارگیری نسخه 2016 اتوکد نیز در حال فراگیر شدن است.

به طور کلی، بهترین منبع یادگیری برای هر شخصی به سطح مهارت های کامپیوتری، هدف و حوزه فعالیت آن شخص بستگی دارد.

شرکت «اتودسک» (Autodesk)، نسخه های متفاوتی را از اتوکد برای حوزه های مختلف ارائه کرده است که برای قابلیت ها و ابزارهای هر یک برای آن حوزه بهینه شده اند.

برخی از مجموعه ابزار (Toolset) و نسخه های فرعی اتوکد عبارت هستند از:

  • AutoCAD Architecture (مناسب رشته معماری).
  • AutoCAD Electrical (مناسب رشته مهندسی برق).
  • Autodesk Civil 3D (مناسب رشته مهندسی عمران و نقشه برداری).
  • AutoCAD Map 3D (مناسب برای رشته مهندسی راه، شهرسازی، نقشه برداری و GIS).
  • AutoCAD Mechanical (مناسب برای رشته مهندسی مکانیک).
  • AutoCAD MEP (مناسب برای رشته تأسیسات مکانیکی و الکتریکی).
  • AutoCAD Structural Detailing (مناسب برای رشته مهندسی سازه).
  • AutoCAD Utility Design (مناسب برای طراحی خدمات شهری).
  • AutoCAD P&ID (مناسب برای رشته مهندسی پایپینگ).
  • AutoCAD Plant 3D (مناسب برای رشته مهندسی شیمی و طراحی کارخانه های فرآیندی).

پیشنهاد می کنیم برای شروع، ابتدا نسخه عمومی و اصلی اتوکد را یاد بگیرید و سپس با توجه به حوزه تخصصی خود، یکی از نرم افزارهای بالا را انتخاب کنید.

با این رویکرد، یادگیری نرم افزارهای تخصصی بالا برایتان بسیار ساده تر خواهد شد. به علاوه، کار با اکثر نرم افزارهای CAD، مشابه اتوکد است.

در واقع، شما با یادگیری یک نرم افزار، زمینه یادگیری نرم افزاهای دیگر را فراهم می کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>