اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرم افزارهای طراحی سازه فولادی:
امروزه، بخش قابل توجهی از فرآیندهای مدل سازی، تحلیل و طراحی سازه های فولادی توسط نرم افزارهای تخصصی حوزه مهندسی سازه انجام می گیرند.

نرم_افزار_مدل_‌سازی

گسترش و قابلیت اطمینان این نرم افزارها به اندازه ای است که سازمان نظام مهندسی، نتایج حاصل از آن ها را به عنوان معیاری برای چک لیست طراحی سازه در نظر می گیرد.

نرم افزار مدل سازی سازه فولادی:
از مهم ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی سازه های فولادی می توان به «تکلا استراکچرز» (Tekla Structures)، «رِویت» (Revit) و «کتیا» (CATIA) اشاره کرد:

تکلا استراکچرز، یک نرم افزار سه بعدی بر پایه سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان است که امکان طراحی جزئیات سازه های فولادی و بتنی را فراهم می کند.

قابلیت هایی نظیر مدل سازی، برنامه ریزی، مدیریت پروژه، گزارش گیری تحلیل سازه، رسم، علامت گذاری نقشه ها و طرح های عمرانی، این نرم افزار را به گزینه ای قابل اطمینان در پروژه های بزرگ فولادی سراسر دنیا تبدیل کرده است.
رویت (به خصوص نسخه تخصصی Revit Structure) نیز مانند تکلا، ابزارهای متنوعی را برای مدل سازی و همچنین تحلیل سازه در اختیار کاربران قرار می دهد.

البته این نرم افزارهای بیشتر برای سازه های فولادی در مقیاس های کوچک تر مناسب است.

کتیا به دلیل محیط کاربری جذاب و ابزارهای کاربردی نظیر کتابخانه طراحی سازه، امکان مدل سازی انواع مختلف اسکلت های فولادی را فراهم می کند.

سرعت بالا، استانداردهای متنوع و امکان مدل سازی انواع پروفیل ها، از دیگر مزایای این نرم افزار هستند.

نرم افزار تحلیل سازه فولادی:
نرم افزارهای «سپ 2000» (SAP2000)، «ایتبس» (ETABS)، «سیف» (SAFE) و «استد پرو» (STAAD.Pro)، از جمله نرم افزارهای پرکاربرد تحلیل سازه های فولادی هستند.

تقریبا تمام مهندسین سازه، حداقل با یکی از این نرم افزارها کار کرده و با آن ها آشنایی دارند.

رابط کاربری ساده، ابزارهای متنوع و روش های تحلیلی قابل اطمینان، این نرم افزارها را به گزینه اول طراحان برای تحلیل و طراحی سازه های فولادی تبدیل کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>