اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در این بخش، به برخی از سوالات متداول در زمینه تأسیسات بهداشتی ساختمان پاسخ می دهیم.

بهداشتی_ساختمان

توزیع آب مصرفی در ساختمان چگونه انجام می شود؟
مطابق با مبحث ششم مقررات ملی ساختمان، ویرایش سوم 1391، بند 16-4-1-4، لوله کشی توزیع آب مصرفی در ساختمان یا ملک از نقطه خروج لوله آب از کنتور به نقاط مصرفی داخل ساختمان انجام می شود.

مصارف آب در ساختمان چه هستند؟
آب شهری معمولا برای مصارف خانگی، صنعتی (کارگاه، کارخانه، دامداری) و عمومی (آتش نشانی، آبیاری و غیره) مورد مصرف قرار می گیرد.

از مصارف خانگی آب می توان به آشامیدن، پخت و پز، ظرف شویی، حمام، دستشویی، لباس شویی، شست و شوی خانه و غیره اشاره کرد.

آب مصرفی در ساختمان (مخصوصا لوازم بهداشتی)، معمولا از نوع تصفیه شده (آب آشامیدنی) است. برای تولید مواد خوراکی، پزشکی و دارویی نیز از این نوع آب استفاده می شود. فقط آب مصرفی برای شستشوی لوازم یا آبیاری می تواند از نوع غیر آشامیدنی باشد.

منابع آب آشامیدنی کدام هستند؟
منابع اصلی آب آشامیدنی را می توان به آب جامد (یخ های قطبی و یخ های نقاط بلند زمین)، آب زیرزمینی (چاه، قنات و چشمه)، آب سطحی (رودخانه و دریاچه آب شیرین) و نَم اشاره کرد.

ویژگی های آب آشامیدنی چه هستند؟
آب آشامیدنی مورد استفاده در تأسیسات بهداشتی ساختمان باید از نظر ویژگی های فیزیکی نظیر دما، رنگ، بو، مزه و ویژگی های شیمیایی مانند سختی، pH و ترکیبات شیمیایی در یک محدوده مجاز قرار داشته باشد. جدول زیر، حدود مجاز ویژگی های فیزیکی آب آشامیدنی را نمایش می دهد.

ویژگی‌_های_فیزیکی

آب مورد استفاده در تأسیسات بهداشتی برای دیگر مصارف نیز باید ویژگی های مختص به خود را داشته باشد. عدم قرارگیری این ویژگی ها در محدوده مجاز، احتمال آسیب رسیدن به افراد و تجهیزات را در پی خواهد داشت.

دلیل استفاده از سیستم جداگانه برای تخلیه آب باران چیست؟
در گذشته، آب باران در سیستم فاضلاب ساختمان جمع آوری و به همراه پساب تخلیه می شد. امروزه، به دلیل افزایش احتمال اختلال در سیستم فاضلاب و بیرون زدن آب باران از سیفون طبقه همکف یا زیرزمین در بارندگی های شدید، سیستم جداگانه ای برای دفع آب باران نصب می شود.

در لوله کشی تخلیه آب باران، جمع آوری و هدایت آب توسط ناودان انجام می گیرد.

آب تأسیسات بهداشتی ساختمان کجا می رود؟
آب سیستم های مختلف تأسیسات بهداشتی ساختمان از مسیرهای مختلف وارد چرخه آب می شود. تخلیه آب باران معمولا در نزدیک ترین رود یا رودخانه انجام می گیرد. فاضلاب نیز تا کارخانه تصفیه فاضلاب جریان می یابد.

سپس، آب حاصل از فیلتراسیون فاضلاب با تخلیه در نزدیک رود یا رودخانه به چرخه آب بازمی گردد. آب رودخانه نیز با انتقال به تصفیه خانه، آماده مصرف مجدد می شود.

تصفیه آب چگونه انجام می شود؟
آب، پیش از انتقال به تأسیسات بهداشتی ساختمان تصفیه می شود. فرآیند تصفیه معمولا به روش های مکانیکی، شیمیایی یا زیستی انجام می گیرد.

از مهم ترین فرآیندهای تصفیه آب می توان به آشغالگیری (گرفتن مواد درشت)، ته نشینی (نشست مواد معلق)، صافی، هوارسانی (اکسید کردن مواد آلی)، گندزدایی و گرفتن سختی آب اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>