اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجزای کامیون میکسر بتن چه هستند؟
کامیون میکسر بتن، دارای انواع مختلف با اجزای متفاوت است. با این وجود، برخی از اجزا نظیر دیگ، تیغه، قیف، مخزن آب، شوت، زیرشاسی، موتور و غیره بین تراک میکسرها مشترک هستند.

اجزای_کامیون2

تصویر زیر، اجزای مختلف یک تراک میکسر معمولی را نمایش می دهد.

اجزای_کامیون

اجزای کامیون میکسر بتن:

  • دیگ یا دیگ بتن.
  • رینگ غلتک دیگ.
  • مجرای دیگ.
  • تیغه.
  • غلتک دیگ.
  • قیف ورود مواد.
  • راهنمای جریان.
  • ناودانی یا شوت اصلی.
  • ناودانی یا شوت تکمیلی.
  • مخزن آب.
  • شمارشگر دیگ.
  • زیرشاسی.
  • وسیله عملگر.
  • وسیله راه اندازی.
  • سکوی کار.
  • موتور روغن هیدرولیک.

در ادامه، به معرفی برخی از مهم ترین اجزای تراک میکسر می پردازیم.

موتور کامیون میسکر بتن:
موتور، بخشی است که انرژی لازم برای چرخش دیگ و تیغه را فراهم می کند. سامانه محرک دیگ می تواند توسط موتور کامیون یا یک موتور مستقل تغذیه شود.

قیف:
قیف، وسیله ای است که به منظور تسهیل فرآیند بارگیری مورد استفاده قرار می گیرد. مواد از طریق قیف به درون دیگ ریخته می شوند. در صورت استفاده از قیف لولایی، باید محل آن محکم توسط پیچ محکم شود.

دیگ:
دیگ تراک میکسر، محل بارگیری بتن یا مصالح است. ظرفیت دیگ با حجم داخلی آن نمایش داده می شود. دیگ ها اغلب از جنس فولاد هستند. با این وجود، دیگ برخی از تراک میکسرهای جدید از جنس فایبرکلاس ساخته می شود. فایبرگلاس، وزن کلی تراک میکسر و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

دیگ تراک میکسر:
به دلیل تخلیه بتن از عقب تراک میکسر، یک نفر باید به عنوان راننده و یک نفر به عنوان اپراتور شوت محل تخلیه را تنظیم کنند. در طرف مقابل، در برخی از تراک میکسرهای پیشرفته، امکان تخلیه بتن از رو به رو (جهت گیری برعکس دیگ) فراهم شده است.

در این میکسرها، اپراتور می تواند از درون کابین، شوت تخلیه را به راحتی در جهت دلخواه تنظیم کرده و فرآیند بتن ریزی را اجرا کند.

غلتک دیگ:
غلتک ها، قطعاتی هستند که امکان چرخش دیگ را فراهم می کنند. دیگ از ناحیه رینگ بر روی غلتک ها قرار می گیرد.

رینگ دیگ:
رینگ، بخشی برآمده بر روی بدنه بیرونی دیگ است که بر روی غلتک سوار می شود. وجود رینگ، فرآیند چرخش دیگ را ساده تر می کند.

تیغه:
درون بدنه دیگ، تیغه ای به صورت مارپیچی تعبیه شده است که با طراحی منحصر به فرد خود، بارگیری و تخلیه مواد را ساده تر می کند. این تیغه معمولا از فولاد با عیار بالا ساخته می شود. تیغه از بخش های مهم تراک میکسر است که باید به خوبی از آن نگهداری شود.

مجرای دیگ:
مجرای دیگ، یک حفره در پایین دیگ است که به منظور خارج کردن بتن تراشیده شده از سطح داخلی یا تخلیه اضطرای بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

شوت:
شوت، وسیله ای است که بتن را از درون دیگ به قالب یا پمپ هدایت می کند. این وسیله در حین حمل و نقل توسط یک مهار یا قلاب به بدنه کامیون متصل می شود. برای ثابت نگه داشتن شوت در حین بتن ریزی می توان از یک آویز یا نگهدارنده استفاده کرد.

وسیله عملگر:
عملگر، وسیله ای است که کلید یا اهرم چرخاندن و توقف چرخش دیگ بر روی آن قرار دارد. به علاوه، تامین و قطع آب شستشو در این قسمت از کامیون میکسر بتن انجام می شود. این وسیله معمولا در قسمت کناری عقب کامیون قرار دارد و توسط اپراتور شوت مورد استفاده قرار می گیرد.

محور:
محور، یک میله مرکزی است که وظیفه انتقال نیرو و چرخش چرخ های خودرو را بر عهده دارد. تراک میکسرها معمولا دارای دو یا چند محور هستند.

وجود محورهای بیشتر باعث توزیع بهتر بار در جاده های حساس و کاهش استهلاک در جاده های معمولی می شود. به علاوه، محورهای زیاد، توانایی مانور و دور زدن کامیون رو افزایش می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>