اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اجزای سندبلاست چه هستند؟
سیستم های ساب پاشی معمولا از سه بخش اصلی محفظه مواد ساینده، دستگاه هدایت کننده مواد و نازل تشکیل می شوند.

سند_بلاست5

مشخصات دقیق دستگاه سندبلاست به کاربری مورد نظر و نوع ساینده مورد استفاده بستگی دارد. معمولا به منظور هدایت مواد ساینده درون شلنگ و پاشیدن آن ها بر روی سطح از فشار هوا، نیروی گریز از مرکز یا فشار آب استفاده می شود.

  • فشار هوا: در این سیستم، با تولید هوای فشرده توسط کمپرسور، ساینده به صورت دهشی یا مکشی به دورن نازل منتقل شده و به روی سطح پاشیده می شود.
  • نیروی گریز از مرکز: در این سیستم، یک پروانه دوار با ترکیب نیروهای گریز از مرکز و اینرسی، انرژی لازم برای هدایت و پرتاب مواد ساینده بر روی سطح را فراهم می کند.
  • فشار آب: این سیستم، با استفاده از فشار هوا (اضافه کردن آب در نزدیکی خروجی نازل) یا فشار آب (اضافه کردن آب به محفظه)، مخلوط ماده ساینده با آب (دوغاب) را به روی سطح اعمال می کند.

انواع دستگاه سندبلاست کدام هستند؟
بر اساس نوع کاربری و حجم تمیزکاری، سیستم تجهیزات ساب پاشی به سه نوع سندبلاست قابل حمل، کابین سندبلاست و اتاق سندبلاست تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی ویژگی ها و کاربردهای هر یک از این سیستم ها می پردازیم.

سندبلاست قابل حمل چیست؟
یکی از تجهیزات پرکاربرد برای اجرای تمیزکاری پاششی سطوح کوچک تا بزرگ، دستگاه سندبلاست قابل حمل یا پرتابل است. اجزای سندبلاست پرتابل عبارت هستند از:

  • کمپرسور هوا: تولید هوای فشرده.
  • دیزل ژنراتور: تامین انرژی مورد نیاز برای راه اندازی کمپرسور هوا.
  • دیگ: مخزن تحت فشار برای نگهداری ساینده و هدایت آن به سمت شلنگ.
  • شلنگ: واسط بین دیگ و نازل برای خروج ساینده و اعمال آن به سطح.
  • نازل: محل خروج ساینده با فشار بالا.

تجهیزات سندبلاست پرتابل:
سیستم سندبلاست پرتابل، معمولا توسط یک کمپرسور دیزلی تغذیه می شود. کمپرسور هوا، حجم بالایی از هوای فشرده را به دیگ سندبلاست وارد می کند.

در دیگ سندبلاست، میزان ساینده خروجی قابل تنظیم است. در این سیستم می توان از چندین دیگ تحت فشار نیز استفاده کرده.

سیستم های مجهز سندبلاست پرتابل معمولا بر روی کامیون نصب می شوند. این کار، قابلیت جابه جایی راحت تجهیزات را بهبود می بخشد.

در سندبلاست مرطوب، ساینده در معرض جریان تحت فشار آب یا مایعات دیگر قرار می گیرد. این فرآیند یاعث تشکیل دوغاب می شود. استفاده از تجهیزات پرتابل در این روش، مانعی برای بازیابی ساینده ایجاد نمی کند.

کابین سندبلاست چیست؟
کابین سندبلاست، یک سیستم حلقه بسته است که به اپراتور اجازه می دهد تا ضمن تمیزکاری سطح، مواد ساینده را پس از استفاده بازیابی کند.

کابین سندبلاست، معمولا برای تمیزکاری قطعات مکانیکی در ابعاد کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه معمولا از چهار جز زیر تشکیل می شود:

  • مخزن یا کابین.
  • سیستم سندبلاست.
  • سیستم بازیابی ساینده.
  • محل جمع آوری گرد و خاک.

در تمیزکاری توسط کابین سندبلاست، قطعه مورد نظر درون کابین قرار می گیرد و کابین بسته می شود. سیستم سندبلاست درون کابین قرار دارد.

سپس، اپراتور دستان خود را وارد حفره های مخصوص (دستکش ها) می کند. بر روی کابین، یک بخش شیشه ای وجود دارد که امکان مشاهده و کنترل فرآیند سندبلاست را فراهم می کند. در بخش پایینی دستگاه (زیر کابین) نیز پدالی برای روشن/خاموش کردن دستگاه قرار داده شده است.

به منظور تمیزکاری تعداد زیادی از قطعات مشابه می توان از مدل های اتوماتیک کابین سندبلاست استفاده کرد.

سه سیستم سیفونی، فشاری و مرطوب، سیستم هایی هستند که معمولا برای تمیزکاری با کابین سندبلاست مورد استفاده قرار می گیرند.

  • سندبلاست سیفونی یا مکشی: در این سیستم، کمپرسور هوا باعث ایجاد مکش در محفظه می شود. فشار منفی، ساینده را از درون نازل به سمت سطح مورد نظر می کشد.
  • سند بلاست فشاری یا دهشی: در این سیستم، ساینده درون یک محفظه تحت فشار ذخیره می شود. فشار محفظه برابر با فشار در محل اتصال شلنگ است. میزان ساینده مورد نیاز به درون شلنگ منتقل شده و توسط هوای فشرده به سمت نازل پرتاب می شود.
  • سند بلاست مرطوب: این سیستم، کابین از تجهیزاتی برای تزریق دوغاب حاوی ساینده به مسیر جریان هوای فشرده استفاده می کند. این سیستم در مواقعی به کار می ورد که احتمال آسیب دیدن قطعات بر اثر گرمای ناشی از سندبلاست خشک وجود داشته باشد.

اتاق سندبلاست چیست؟
اتاق سندبلاست در واقع یک مدل بسیار بزرگ از کابین سندبلاست است. در این سیستم، اپراتورها برای تمیزکاری و پرداخت سطوح مختلف وارد یک اتاق می شوند. اتاق های سندبلاست و تجهیزات آن ها، اندازه های بسیار متنوعی دارند.

برخی از این اتاق ها به اندازه ای بزرگ هستند که می توانند برای تمیزکاری اشیایی نظیر واگن، تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، خودرو، تجهیزات ساختمان سازی و حتی هواپیما مورد استفاده قرار بگیرند.

هر یک از کاربردهای اتاق سندبلاست، نیازمند تجهیزات متفاوتی است. با این وجود، اجزای اصلی اکثر اتاق های سندبلاست عبارت هستند از:

  • سیستم نگهدارنده یا محفظه: اتاقی که برای اجرای تمیزکاری و جلوگیری از خروج مواد طراحی شده است.
  • سیستم سندبلاست: از سیستم های فشار هوا و نیروی گریز از مرکز استفاده می شود.
  • دیگ سندبلاست: محفظه تحت فشار و محل قرارگیری ساینده است.
  • سیستم جمع آوری گرد و خاک: هوای درون اتاق را فیلتر کرده و از خروج ذرات جلوگیری می کند.
  • سیستم بازیابی ساینده: به منظور جمع آوری ساینده ها و استفاده مجدد آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم معمولا از تجهیزات مکانیکی یا پنوماتیکی نصب شده در کف اتاق تشکیل می شود. البته، امکان جمع آوری دستی مواد ساینده و برگرداندن آن ها به درون محفظه نیز وجود دارد.

در سیستم اتاق سندبلاست، با اضافه کردن تجهیزات دیگری مانند جرثقیل سقفی (جابه جایی و چرخاندن قطعات)، راه پله های متصل به دیوار (جابه جایی اپراتور) و عایق های صوتی (کاهش صدا)، می توان عملکرد و بهره وری ساب پاشی را بهبود بخشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>