اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد سندبلاست چیست؟
سندبلاست، کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. از متداول ترین کاربردهای سندبلاست می توان به لایه برداری، تمیزکاری، صافکاری و پرداخت سطح، ساخت سطوح تزئینی، آماده سازی برای پوشش دهی، از بین بردن کپک، حکاکی و پاک کردن روغن از روی سطح خیابان ها اشاره کرد.

سند_بلاست6

در ادامه، به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

لایه برداری:
لایه بردای سطوح پیش از رنگ کاری و پوشش دهی را می توان به عنوان اصلی ترین کاربرد سندبلاست معرفی کرد.

در بسیاری از موارد، کندن علامت های رنگ، بخش های خورده شده و دیگر مواد اضافی سطح با استفاده از روش های معمولی دشوار است.

به کارگیری دستگاه های مناسب سندبلاست می تواند مواد اضافی را از روی سطح خودروها، ساختمان ها، ماشین آلات و دیگر سطوح به راحتی جدا کند.

توجه داشته باشید که شدت لایه برداری سندبلاست قابل تنظیم است. به عنوان مثال، در صورت لابرداری رنگ از روی ماشین، هیچ آسیبی به فلز زیر رنگ وارد نخواهد شد.

تمیزکاری:
سندبلاست، یکی از روش های تمیزکاری سطوح بزرگ نظیر ماشین آلات صنعتی و ساختمان ها است. این فرآیند برای تمیزکاری تجهیزات کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، سطح پیچ گوشتی و آچارهای زنگ زده را می توان به سرعت توسط سندبلاست تمیز کرد.

سندبلاست برای رفع گرفتگی ماشین آلات نیز قابل استفاده است. این کار باعث اطمینان از عملکرد مناسب دستگاه و جلوگیری از خراب شدن و استهلاک آن می شود.

آماده سازی سطح برای پوشش دهی:
پس از لایه برداری و تمیزکاری توسط سندبلاست، سطح، آماده رنگ کاری، چسب کاری یا دیگر فعالیت های پوشش دهی خواهد بود. آماده سازی غیر استاندارد سطح منجر به عملکرد نادرست پوشش می شود.

علاوه بر این، تمیزکاری حداقلی (باقی ماندن آلودگی بر روی سطح) نیز عمر مفید پوشش را کاهش می دهد.

سندبلاست، یک روش کارآمد برای آماده سازی سطح (مانند آماده سازی پیش از ترمیم بتن) است. این روش با آماده سازی مناسب سطح، از هدر رفت هزینه های ناشی از ترمیم پوشش (به دلیل استفاده از روش های ناکارآمد یا اجرای نادرست آن ها) جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که برای سطوح ضعیفی مانند چوب، سندبلاست باید با استفاده از موادی نظیر پوست گردو یا دانه های شیشه ای انجام گیرد تا آسیبی به سطح چوب وارد نشود.

صافکاری و پرداخت سطح:
سندبلاست علاوه بر تمیزکاری، سطح صاف و صیقلی را به وجود می آورد. در برخی از مواقع، وجود برآمدگی ها بر روی سطح قطعات مکانیکی مانع از اتصال صحیح آن ها به یکدیگر می شود.

در این موارد، استفاده از سندبلاست، سطح را صاف می کند و برآمدگی ها، برچسب ها و دیگر مواد اضافی را از بین می برد تا اتصال قطعات به خوبی انجام گیرد. به علاوه، سندبلاست، امکان اعمال پرداخت مات و یا زبر را نیز برای سطوح مختلف فراهم می کند.

ساخت سطوح تزئینی:
یکی دیگر از کاربردهای جالب سندبلاست، ایجاد طرح های هنری و جذاب است. هنرمندان حرفه ای از این روش برای حکاکی الگوهای منحصر به فرد بر روی سطح چوب، فلز، شیشه و دیگر مواد استفاده می کنند.

بازگرداندن ظاهر اصلی به آجر و سنگ:
آجر، سنگ و بتن از مصالح پرکاربرد در ساخت ساختمان های مسکونی و تجاری هستند. سطح این مواد معمولا در گذر زمان کثیف می شود.

این مسئله، زیبایی نمای ساختمان را از بین می برد. با وجود روش های دیگری نظیر رنگ کاری، استفاده از سندبلاست، گزینه مناسبی برای از بین بردن سطح آسیب دیده بتن، رنگ یا دیگر لایه های اضافی است. سندبلاست علاوه بر بازگرداندن ظاهر اصلی نمای ساختمان، طول عمر آن را نیز افزایش می دهد.

از بین بردن کپک خانه:
کپک، یکی از مشکلات رایج در ساختمان های مسکونی است که باعث به خطر افتادن سلامت افراد می شود. سوزش چشم، سرفه، عطسه، حمله آسم و واکنش های آلرژیک شدید، برخی از مشکلات احتمالی ناشی از وجود کپک هستند. از بین بردن کپک خانه، یکی از کاربردهای جدید سندبلاست است.

به منظور از بین بردن کپک خانه توسط سندبلاست، از جوش شیرین (سودا بلاست) یا یخ خشک (آیس بلاست) به عنوان ماده ساینده استفاده می شود. از مزیت های این روش، دسترسی آسان به شیروانی ها و نواحی کم ارتفاع برای تمیزکاری است.

به علاوه، سندبلاست، امکان از بین بردن موثر کپک با آسیب حداقلی به سطح را فراهم می کند.

حکاکی:
سندبلاست برای حکاکی و ایجاد تابلوهای زیبای چوبی، شیشه ای یا سنگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت این روش نسبت به حکاکی با لیزر، عمق بیشتر است. عمق بیشتر، امکان استفاده از رنگ برای برجسته کردن طراحی را فراهم می کند. بسیاری از شرکت ها، این روش را به منظور نمایش هنرمندانه لوگو و برند خود به کار می گیرند.

پاک کردن لکه روغن:
معمولا در گذر زمان، لکه های روغن و گریس بر روی سطح جاده ها جمع می شوند. یکی از روش های کارآمد برای پاک کردن این لکه ها، سندبلاست مرطوب یا وت بلاست است.

در این روش، ترکیب آب داغ، صابون و ماده واسط به طور همزمان بر روی سطح اعمال می شوند. در طی وت بالاست، آب و تمیزکننده، پیوند بین لکه ها را می شکنند و ماده ساینده آن ها را از روی سطح جدا می کند.

سندبلاست روی بتن:
اگر مدت زمان زیادی از جمع شدن روغن و گریس بر روی بتن گذشته باشد، وت بلاست گزینه هوشمندانه ای خواهد بود. این روش ساب پاشی، باعث نفوذ مواد به عمق بیشتر و برداشتن همزمان یک لایه نازک از روی سطح می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>