اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن ریزی در هوای بارانی چگونه انجام می شود؟
مراحل اصلی بتن ریزی در هوای بارانی هیچ تفاوتی با بتن ریزی در هوای معمولی ندارند. با این وجود، بتن ریزی در هوای بارانی با در نظر گرفتن اثرات مخرب بارندگی بر روی مراحل بتن ریزی و آماده کردن تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با این اثرات انجام می شود.

بتن_ریزی

به منظور آشنایی با اقدامات مورد نیاز هنگام بتن ریزی در هوای بارانی ابتدا باید با اثرات احتمالی بارندگی بر روی کیفیت بتن آشنا شد.

عوامل موثر بر بتن ریزی در هوای بارانی چه هستند؟
پیامدهای بتن ریزی در هوای بارانی به زمان، مدت، شدت و حجم بارندگی بستگی دارند. زمان بارندگی را می توان به عنوان مهم ترین پارامتر موثر بر کیفیت بتن ریزی در هوای بارانی در نظر گرفت.

منظور از زمان، مرحله ای است که در آن، باران شروع به باریدن می کند. بارندگی در مراحل اولیه دارای اثرات مخرب بوده و پس از ماله کشی خشک (مرحله عمل آوری) برای بتن مفید است.

مدت زمان بارندگی بر روی فرآیند تخلیه آب اضافی از روی سطح تأثیر می گذارد. هرچه این مدت زمان کم تر باشد، سرعت تخلیه آب پیش از پرداخت نهایی سطح بیشتر خواهد بود.

شدت بارندگی، بر روی شسته شدن سطح بتن تأثیرگذار است. برای مقابله با شسته شدن سطح بتن، می توان از پوشش های پلاستیکی استفاده کرد.

البته، در برخی از موارد، پیمانکاران اجازه می دهند آب باران بر روی سطح جمع شده تا از شسته شدن بتن بر اثر ضربه های شدید باران جلوگیری شود. در هر صورت، تخلیه آب اضافی پیش از پرداخت نهایی در اولویت قرار دارد.

حجم بارندگی، از اهمیت کمتری نسبت به دیگر پارامترها برخوردار است.

با این وجود، در صورت بالا بودن حجم بارندگی، احتمال مختل شدن فعالیت های کارکنان وجود دارد. به علاوه، تخلیه نادرست آب جمع شده در این شرایط می تواند باعث شسته شدن بخش زیادی از سطح بتن شود.

تأثیر باران بر روی بتن ریزی تأثیر می گذارد؟
مشکلاتی که هنگام بتن ریزی در هوای بارانی به وجود می آیند، نسبتا پیچیده با راه حل های متفاوت هستند.

با این وجود، این مشکلات شباهت زیادی به پیامدهای ناشی از پدیده آب انداختن بتن دارند. در این پدیده، آب آزاد (آب جذب نشده توسط مصالح) از درون بتن خارج شده و در سطح آن جمع می شود.

بین مواد موجود در ترکیب بتن (به غیر از هوا)، آب کمترین چگالی را دارد. به همین دلیل، در صورت آزاد بودن آب در مخلوط، ذرات آن به به سمت بالا حرکت می کنند.

جمع شدن آب ناشی از آب انداختن در سطح بتن می تواند باعث رخ دادن مشکلات زیر شود:

  • از یبن رفتن ساختار یکنواخت بتن.
  • افزایش نفوذپذیری.
  • تضعیف پیوند بین میلگردها و بتن.
  • تضعیف پیوند بین سنگادنه ها و خمیر سیمانی.
  • افزایش نسبت آب به سیمان در نزدیکی سطح.
  • تاخیر در پرداخت سطح.

بارندگی نیز مانند آب انداختن باعث جمع شدن آب بر روی سطح بتن می شود. با این تفاوت که در این حالت، با اقدام مناسب و به موقع برای تخلیه آب می توان از پیامدهای مخرب جلوگیری کرد.

در مجموع، بتن ریزی در هوای بارانی زمانی موفقیت آمیز به حساب می آید که پرداخت نهایی به طور کامل و بدون هیچ آسیبی به سطح بتن انجام شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>