اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخلیه آب از روی سطح بتن:
تخلیه به موقع آب اضافی از روی سطح، یکی از عوامل مهم در کیفیت بتن ریزی در هوای بارانی است. این کار، به منظور تخلیه آب باران بدون کندن خمیر سیمانی انجام می گیرد.

تخلیه_آب

البته، از دست رفتن مقداری از سطح خمیر سیمانی اجتناب ناپذیر است. در واقع، حذف بخشی از سطح که برای مدت طولانی با آب در ارتباط بوده می تواند برای کیفیت بتن مفید باشد.

در بسیاری از موارد، کارکنان به جای تخلیه کامل آب اضافی از روی سطح، آن را به اطراف دال منتقل می کنند تا شرایط برای پرداخت نهایی فراهم شود.

این روش سرعت آماده سازی برای اجرای پرداخت نهایی را افزایش می دهد. با این وجود، احتمال بازگشت آب از اطراف به روی سطح دال نیز بیشتر می شود.

به منظور حل این مشکل می توان محدوده آماده برای پرداخت را توسط یک سد سیمانی محصور کرد تا کارکنان پرداخت نهایی را بر روی سطح انجام دهند. توجه داشته باشید که این سد سیمانی به هیچ وجه نباید بر روی بتن تازه ریخته شود.

به علاوه، پس از اتمام پرداخت نهایی باید سیمان ریخته شده را در اولین فرصت از روی محدوده برداشت.

روش های تخلیه آب از روی سطح بتن کدام هستند؟
با توجه به حجم بارندگی و وضعیت سطح بتن، تخلیه آب معمولا توسط تجهیزاتی نظیر تی، تخته یونولیت، شلنگ معمولی یا شلنگ کمپرسور و برگ روب انجام می شود. در صورت استفاده از شلنگ معمولی، باید آن را با آب پر کرد.

با این کار، شلنگ سنگین شده و به خوبی با سطح بتن تماس پیدا می کند.

با توجه به تعداد برآمدگی های دال ها و نقشه بتن ریزی می توان ترکیبی از تجهیزات را برای تخلیه آب اضافی مورد استفاده قرار داد.

طول شلنگ معمولا ناحیه بزرگی از سطح را تحت پوشش قرار می دهد اما در نواحی دارای برآمدگی/تورفتگی عملکرد خوبی ندارد.

در نواحی دارای برآمدگی/تورفتگی، تی یا تخته یونولیتی گزینه مناسبی است.

در مجموع، تخته یونولیت بهترین گزینه برای تخلیه آب است؛ چراکه این ابزار هم سطح بیشتری را نسبت به تی پوشش می دهد و هم عملکرد بهتری در تخلیه آب برآمدگی/تورفتگی دارد.

به علاوه، بافت صاف و ترکیب نسبتا نرم تخته ها، کنده شدن سطح بتن را به حداقل می رساند. معمولا پس از تخلیه آب اضافی، بافت سطح بتن نسبتا ماسه ای خواهد بود.

ماله کشی و پرداخت نهایی، این مشکل را برطرف می کنند.

فرآیند تخلیه آب اضافی ناشی از بارندگی تقریبا مشابه تخلیه آب حاصل از آب انداختن است. با این تفاوت که رطوبت بالای هوا پس از بارندگی می تواند مانع از تخلیه سریع آب از سطح شود.

در صورتی که احتمال بارندگی مجدد وجود داشته باشد، کارکنان می توانند در حین فرآیند پرداخت از برگ روب برای تخلیه موضعی آب پیش از شروع بارش استفاده کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>