اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عملکرد سقف کوبیاکس چگونه است؟
عملکرد سقف کوبیاکس بر اساس مفهومی به نام «ناحیه ایکس» (X-Zone) است. این ناحیه، فضای توپر (X شکل) بین دو قالب کوبیاکس است.

سقف_کوبیاکس5

ناحیه ایکس، وظیفه تحمل بارهای اعمال شده بر دال را بر عهده دارد. هدف سیستم کوبیاکس در طی سال های گذشته، بهینه سازی ساختار ناحیه ایکس برای بهبود عملکرد دال در مقابل بارهای مختلف و حذف میلگردهای اضافی بوده است.

تحقیقات صورت گرفته بر روی دال های توپر نشان می دهند که بخش تحت کشش در این دال ها عملا بلااستفاده است.

یکی از دلایل اصلی گسترش و توسعه دال های مجوف نیز همین موضوع است. در طی سالیان گذشته، سیستم های دال مجوف انحصاری متعددی به صنعت ساختمان سازی معرفی شدند.

با این وجود، اکثر این سیستم ها تنها به ایجاد حفره درون دال بسنده کرده اند و بهینه سازی عملکرد بتن را نادیده گرفته اند.

تغییرات سیستم کوبیاکس برای بهینه سازی ناحیه ایکس، باعث توسعه قالب های کروی یا بیضوی به جای قالب های مستطیلی (مانند سقف وافل) شد.

سقف_کوبیاکس3

تصویر زیر، نمای جانبی سقف کوبیاکس را نمایش می دهد. همان طور که مشاهده می کنید، در این سیستم، عرض جان تیرهای تشکیل شده (نواحی رنگی) با نزدیک شدن به سقف و کف دال افزایش می یابد. این ساختار، عملکرد بتن در برابر بارهای کششی را افزایش می دهد و نیاز به میلگردهای اضافی را از بین می برد.

سقف_کوبیاکس4

اجرای سقف کوبیاکس چگونه صورت می گیرد؟
اجرای سقف کوبیاکس طی هفت مرحله شامل آماده سازی و قالب بندی سقف، آرماتوربندی کف، آماده سازی و چیدین قالب های کوبیاکس، آرماتوربندی بالای قالب ها، بتن ریزی لایه اول و بتن ریزی لایه دوم صورت می گیرد. در ادامه، به معرفی هر یک از این مراحل می پردازیم.

قالب بندی سقف برای اجرای کوبیاکس چگونه انجام می شود؟
به منظور اجرای سقف کوبیاکس ابتدا محیط کار برای نصب المان های مختلف و بتن ریزی آماده می شود. این کار توسط قالب بندی صورت می گیرد. برای قالب بندی سقف می توان از انواع مختلف قالب بتن (چوبی، مدولار و غیره) استفاده کرد.

قالب بندی مناسب، امکان جابه جایی راحت و ایمن افراد بر روی محل اجرای سقف را فراهم می کند. برای نگهداری و ایمنی بیشتر، باید قالب ها را توسط تیرهای نگهدارنده یا شمع بندی تقویت کرد.

آرماتوربندی کف در اجرای کوبیاکس چگونه انجام می شود؟
در مرحله بعد، آرماتوربندی کف توسط مش های فولادی و طبق طرح انجام می شود. معمولا آرایش مش ها به گونه ای است که حداقل یک میلگرد در فاصله بین دو قالب مجاور قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>