اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لامپ خودرو

از چه لامپی برای چراغ خودرویمان استفاده کنیم؟
برای اینکه بدانیم از چه لامپی برای چراغ خودرویمان استفاده کنیم در ابتدا باید در مورد مدل چراغ اطلاعات کافی داشته باشیم. شاید این مسئله برای بسیاری از مالکان اهمیتی نداشته باشد و بگویند چه فرقی می کند که از کدام مدل لامپ استفاده نماییم، اما این تفکر اشتباه است، چرا که نصب لامپ نامتناسب موجب آسیب رسیدن و یا از کار افتادن چراغ می شود.

لامپ مناسب برای چراغ جلو اسپرت:
به طور کلی چراغ های اسپرت به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. چراغ هایی در ساخت آنها نئون به کار گرفته شده است.
  2. چراغ هایی که دارای لنز یا عدسی هستند.

به زبان ساده لامپ نئون از یک لوله خلأ که داخل آن گاز نئون است ساخته می شودکه دو سر این لوله به دو الکترود وصل می شود و پس از عبور جریان برق از این لوله نور رنگی ساطع خواهد شد. نئون ها در برابر حرارت بالا مقاوم نیستند و باید هنگام نصب چراغ اسپرت نئون دار حتما از هدلایت استفاده نمایید.

لامپ هدلایت با استفاده از چیپ های ال ای دی ساخته می شود که با تعبیه فن خنک کننده از ایجاد حرارت بالا جلوگیری می کند. این عملکرد از آسیب دیدن و آب شدن نئون ها جلوگیری می کند و موجب افزایش طول عمر چراغ خواهد شد. 

چراغ جلو اسپرت نون دار:
چراغ های اسپرت لنزدار به دلیل وجود عدسی در داخل کاسه چراغ نیاز به زنون دارند، زیرا استفاده از لامپ های هالوژنی یا هدلایت پاسخ گو عدسی نیست و نور خوبی تولید نخواهد کرد. استفاده از زنون در لامپ لنزدار باعث می شود که علاوه بر نور خطی فوق العاده، چشم رانندگان دیگر اذیت نشود و مشکلی برای دید آنها ایجاد نگردد.

درون لامپ های زنون محفظه ای از گاز زنون وجود دارد که این محفظه به صورت کاملا آب بندی شده و ایزوله بدون هیچ گونه درز و راه نفوذی می باشد و برای روشن شدن آن نیاز به یک نیروی الکتریکی یا اصطلاحا تخلیه بار بسیار شدید می باشد. فرآیند گاز زنون درون لامپ که به وسیله ی نیروی الکتریسیته بسیار بالا فشرده شده است و در اثر اشتعال ایجاد شده در محفظه گاز زنون از خود نور بسیار درخشنده و شفافی تولید می کند.

چراغ جلو لنزدار:
از چه لامپی برای چراغ جلو فابریکی استفاده کنیم؟
بسیاری از افراد هستند که تمایلی به نصب چراغ اسپرت ندارند و چراغ های فابریکی را ترجیح می دهند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید و به دنبال لامپی مناسب برای چراغ خودرویتان هستید، باید بدانید که استفاده از انواع لامپ اعم از هالوژنی هدلایت و زنون برای شما مقدور می باشد و محدودیتی نخواهید داشت.

البته که استفاده از زنون به دلیل ایجاد خط کات نور می تواند، موجب آزار چشم رانندگان دیگر شود، برای رفع این مشکل نیز می توانید از لنز به طور جداگانه روی چراغ استفاده کنید. برای راهنما چراغ جلو ها (فابریکی و اسپرت) نیز از لامپ تک کنتاکت رنگی استفاده می شود.

چراغ عقب:
چراغ عقب های خودرو نیز مانند چراغ جلو به دو دسته فابریکی و اسپرت تقسیم می شوند. در ساخت خطر عقب های اسپرت از نئون و ال ای دی استفاده می شود به این صورت که یا تماما ال ای دی یا نئون هستند و گاهی از تلفیق این دو طراحی و تولید خواهند شد. در چراغ عقب های فابریکی نیز برای روشنایی از لامپ تک کنتاکت و دو کنتاکت متناسب با مدل خودرو استفاده می شود.

لامپ مه شکن:
ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که از لامپی برای چراغ مه شکن خودرویمان استفاده کنیم؟ برای مه شکن از انواع لامپ ها می توان استفاده نمود، اما بهترین گزینه زنون است.

چراکه لامپ زنون تولید نور بسیار خوبی دارد و برای شرایط جوی نامناسب یا تاریکی هوا می تواند، مسیر روبه روی خودرو را به خوبی روشن نمایید. نوری که توسط زنون تولید می شود، آنقدر قوی و کافی است که بسیاری از مالکان گاهی اوقات فقط به روشن کردن مه شکن اکتفا می کنند و چراغ جلو را خاموش می گذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>