اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یادگیری مهارت تست زنی:
آزمون نظام مهندسی، یک آزمون تستی کتاب باز است. با وجود اهمیت آشنایی با ترفندهای آمادگی برای آزمون های کتاب باز، کسب مهارت تست زنی نیز می تواند باعث افزایش احتمال قبولی شما شود.

نظام_مهندسی11

هنگام مطالعه و پاسخگویی به سوالات تستی آزمون نظام مهندسی، نکات زیر را در نظر داشته باشد.

مطالعه کامل سوالات:
یکی از اشتباهات رایج در هنگام آزمون این است که داوطلبان با یک نگاه اجمالی به سوالات تصور می کنند پاسخ صحیح آن را می دانند.

به همین دلیل، به سرعت گزینه مطابق با تصورات خود را انتخاب می کنند. انجام و تکرار این اشتباه می تواند باعث انتخاب گزینه نادرست و عدم قبولی در آزمون شود. از این رو، همیشه سوال را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید.

پاسخگویی در ذهن:
در سوالات مفهومی، پس از مطالعه دقیق متن سوال و پیش از مشاهده گزینه ها، در ذهن خود به سوال پاسخ دهید. این کار می تواند از ایجاد شک با مشاهده گزینه ها جلوگیری کند.

حذف گزینه نادرست:
پیش از انتخاب گزینه صحیح، ابتدا گزینه های نادرست را حذف کنید. حتی اگر به پاسخ صحیح خود اطمینان دارید، ابتدا باید از نادرست بودن باقی گزینه ها مطمئن شوید. در سوالات محاسباتی، حذف گزینه می تواند با بررسی غیر منطقی عدد گزینه ها انجام شود.

انتخاب بهترین گزینه:
در برخی از موارد، گزینه هایی وجود دارند که به نظر درست می آیند. این دلیل بر صحیح بودن آن ها نیست. همیشه بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ نه گزینه ای که احتمال می دهید درست باشد. آزمون نظام مهندسی نمره منفی دارد. پس تا حد ممکن از انتخاب حدسی گزینه ها پرهیز کنید.

مطالعه تمام گزینه ها:
پیش از انتخاب گزینه نهایی، تمام گزینه های دیگر را مطالعه کنید. این نکته شاید کمی پیش پا افتاده به نظر برسد اما بسیاری از داوطلبان با دیدن گزینه ای که تصور می کنند صحیح است، از مطالعه گزینه های دیگر خودداری کرده و پاسخ مورد نظر خود را وارد می کنند.

با توجه به نکته ای که در مورد قبلی اشاره کردیم؛ همیشه بهترین گزینه از بین تمام موارد، گزینه صحیح مد نظر طراح سوال است.

پاسخگویی به سوالات ساده:
منظور از سوالات ساده، سوالاتی هستند که جواب آن ها را با قطعیت بالا می دانید یا مطمئن هستید که می توانید با صرف زمان کمتر نسبت به باقی سوالات به آن ها پاسخ دهید. در آزمون نظام مهندسی، هدف، کسب حداقل نمره قبولی است.

در نتیجه، اگر با آمادگی کمتری در این آزمون شرکت کرده اید، این ترفند می تواند احتمال قبولیتان را افزایش دهد.

البته اگر با آمادگی بالا نیز پا به جلسه امتحان گذاشته اید، اولویت پاسخگویی به سوالات ساده با زمان کمتر، استراتژی مناسب تر و محافظه کارانه تری است.

توجه به افعال سوال:
در بسیاری از موارد، عدم توجه به مثبت یا منفی بودن افعال سوال، باعث پاسخ غلط و فاصله گرفتن از قبولی در آزمون می شود.

معمولا برای تأکید بر روی منفی بودن افعال، زیر آن ها خط کشیده می شود. با این وجود، در صورت عدم مطالعه کامل سوال (نکته اول)، امکان پاسخگویی اشتباه وجود خواهد داشت.

در صورت عدم توجه به مثبت یا منفی بودن فعل و عدم مطالعه تمام گزینه ها، احتمال انتخاب گزینه اشتباه بسیار زیاد می شود.

نکات تکمیلی:
در آزمون های تستی، نکاتی وجود دارند که برای اغلب موارد صادق هستند. البته همان طور که اشاره کردیم، هدف از آزمون نظام مهندسی، ارزیابی توانایی های فنی داوطلب بوده و پاسخ اشتباه نیز دارای نمره منفی است.

با این وجود، در صورت شک بین گزینه ها، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر به پاسخ اول خود اطمینان بالایی دارید، آن را عوض نکنید.
  • در سوالاتی با گزینه های «تمام موارد» یا «هیچ یک از موارد»، اگر دو گزینه درست یا غلط وجود دارد، به احتمال زیاد گزینه های «تمام موارد» یا «هیچ یک از موارد» صحیح هستند.
  • اگر بین دو گزینه شک دارید و این دو گزینه دارای افعال مثبت و منفی هستند، به احتمال زیاد گزینه دارای فعل مثبت گزینه صحیح است.
  • در اغلب موارد، گزینه طولانی تر با اطلاعات بیشتر، گزینه صحیح است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ابوالفضل:
سلام من خیلییییی دوست دارم تیز هوشان در بیام و کنکور دوست دارم مهندس مکانیک صنعتی در بیام
روح اله عبدي:
باسلام خدم تمهندس عزيز. از توضيحات جنابعالي در متن بالاممنونم. دقيقا روش هايي که سر جلسه امتحان باعث شدن در آزمون سلب قبلي بشه ، عدم تمرکز کافي به مفهوم سوال طرح شده يا به خيال کاذب انتخاب صحيح سوالات بوده ، لذا خواهشمند است در صورت امکان ، بنده را از بيان وکمک و اطلاعات مفيد شما در قبولي آزمون دريغ نفرماييد . با سپاس
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

علی غفوری :
احتمال اینکه قبول بشی در آزمون محاسبات و حدس بزنی جواب درست را،،،ایا روشی اومده یا خیر
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>