اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع ستون بتنی بر اساس شکل کدام هستند؟
ستون های بتنی بر اساس شکل سطح مقطع به انواع مستطیلی/مربعی، دایره ای، L شکل، T شکل، V شکل، شش ضلعی، قوسی، Y شکل و Y شکل قوسی تقسیم می شوند.

ستون_بتنی2

مقاطع مستطیلی را می توان به عنوان متداول ترین مقاطع در اجرای ستون بتنی در نظر گرفت. شکل مقطع، پارامتر بسیار مهمی در مرحله قالب بندی است.

هرچه شکل مقطع ستون پیچیده تر باشد، قالب بندی آن و نیاز به نیروی کار ماهر نیز بیشتر خواهد بود.

ستون بتنی مستطیلی چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع مستطیلی یا مربعی اغلب در ساختمان هایی با فضاهای چهارضلعی مورد استفاده قرار می گیرند.

قالب بندی و اجرای ستون بتنی مستطیلی بسیار ساده تر از موارد دیگر است. به طور کلی، مقاطع مستطیلی به دلیل ساختار ساده، سرعت اجرای بالا و استحکام خوب، گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای برای ساخت ستون هستند.

ستون بتنی دایره ای چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع دایره ای، معمولا در شمع کوبی ها و ساخت سازه هایی با طبقات بلند مورد استفاده قرار می گیرند.

از کاربردهای ستون های دایره ای می توان به ساخت فضای بیرونی مسقف، سالن های نمایش و خروجی اضطراری با سطح مقطع بزرگ اشاره کرد.

این ستون ها در ساخت پایه های پل نیز به کار می روند. علاوه بر این کاربردها، اجرای ستون بتنی دایره ای با پرداخت ویژه یا شیارهای مخصوص، ظاهر زیبایی را برای سازه فراهم می کند.

ستون بتنی L شکل چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع L شکل معمولا در گوشه های دیوارهای مرزی سازه به کار می روند. ویژگی این ستون ها مانند ستون های مستطیلی/مربعی است. ستون های L شکل به ندرت در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.

ستون بتنی T شکل چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع T شکل، با توجه به الزامات طراحی و در سازه هایی نظیر پل ساخته می شوند. ویژگی این ستون ها مشابه ستون های مستطیلی/مربعی است.

ستون بتنی V شکل چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع V شکل معمولا در فضاهای چند ضلعی (گوشه هایی با زاویه حاده) مورد استفاده قرار می گیرند. ساخت این نوع ستون ها نیازمند بتن ریزی بیشتری نسبت به انواع دیگر است.

ستون بتنی شش ضلعی چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع شش ضلعی، نوعی از ستون های سفارشی با ظاهر منحصر به فرد هستند. این ستون ها معمولا برای نگهداری از سقف های بلند در سازه هایی نظیر سالن نمایش، سینما، ایوان های بزرگ و غیره به کار می روند.

ستون منحنی شکل چه کاربردی دارد؟
ستون های بتنی با مقطع منحنی شکل در سازه هایی با دیوارهای منحنی مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای ستون بتنی منحنی در شرایطی که امکان ساخت انواع دیگر ستون فراهم نباشد صورت می گیرد. قالب بندی این ستون ها نسبت به مقاطع دیگر دشوارتر است.

ستون بتنی Y شکل و ستون بتنی Y شکل قوسی چه کاربردی دارند؟
ستون های بتنی با مقطع Y شکل اغلب برای ساخت پایه های پل یا روگذر اجرا می شوند. در صورتی که ترافیک روی این سازه ها زیاد باشد، لبه های بالایی ستون را به صورت قوسی می سازند تا ظرفیت باربری عضو فشاری افزایش پیدا کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>