اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خودرو

اشتباهات متداول در نگهداری از خودرو:
برای اینکه بتوانیم مدت زمان طولانی تری از خودرویمان استفاده کنیم و نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نداشته باشیم، باید از اشتباهات متداول که در نگهداری از خودرو انجام می دهیم بپرهیزیم و با رعایت نکات و اصول لازم طول عمر اتومبیل خودرویمان را افزایش دهیم.

بسیاری از مالکان بر این تصور هستند که تنها تمیز کردن خودرو و سرویس سالانه آن کافیست و نیاز به اقدامات دیگری نخواهند داشت. در ادامه این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که رعایت آنها برای همه مالکان ضروری است و می توان با جلوگیری از چنین معضلاتی کیفیت عملکرد خودرو را افزایش دهیم.

عدم تعویض و تنظیم نبودن لاستیک های خودرو:
هماهنگی لاستیک های خودرو و میزان باد آنها باعث عملکرد مثبت خودرو خواهد بود و جزو اولین اقدامات نگهداری از اتومبیل است. بسیاری از مالکان بر این تصور هستند تا لاستیک ها پنچر نشوند، نیازی به تعویض ندارند و اقدامی به تهیه لاستیک جدید نمی کنند.

اما این تصور اشتباه است و می بایست دقت کنید، عمر مفید لاستیک هایی که در حال حاضر استفاده می کنید، چقدر است و قبل از اینکه سطح آن صاف و لغزنده شود، لاستیک جدید تهیه نمایید. اگر هم خودروی دست دوم استفاده می کنید و نمی دانید، لاستیک ها به چه میزانی استفاده شده اند توصیه می شود که چهار لاستیک نو خریداری کنید.

رانندگی با چراغ های نیم سوز یا سوخته:
همانطور که می دانید، نور خودرو یکی از مهم ترین عوامل در حین رانندگی است که باعث می شود به رانندگان دیگر و عابران پیاده از وجود خودرویمان اطلاع دهیم و تسلط کامل تری روی مسیر روبه رویی داشته باشیم.

رانندگی و استفاده از خودرو هنگام نیم سوز بودن چراغ ها یا سوختگی کامل آنها اشتباهی خطرناک و جبران ناپذر است.

در صورت سوختن هر کدام یک از چراغ های خودرو فقط کافیست با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرو نسبت به تعویض آن اقدام کنید و از خطرات ناشی از رانندگی با چراغ سوخته در امان بمانید. توجه داشته باشید، برای افزایش طول عمر چراغ های خودرویتان استفاده از چسب آکواریومی روشی مطمئن و تأثیر گذار است.

ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور و منبع شیشه شور:
یکی از اشتباهات متداول در نگهداری از خودرو ریختن آب لوله کشی در داخل رادیاتور است که باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور، واتر پمپ و موتور می شود و گاهی اوقات نیز موجب سوختن واشر سر سیلندر نیز شده است.

راه حل جایگزین برای این عمل استفاده از آب جوشانده شده و سرد شده است و حتما توجه داشته باشید از ریختن رسوبات ته نشین شده خودداری نمایید.

استفاده از آب لوله کشی شده برای منبع شیشه شور خودرو نیز اقدامی اشتباه است، چراکه موجب تجمع رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن می شود و در عملکرد شیشه پاک کن معضل ایجاد می نماید. می توانید برای منبع شیشه شور خودرویتان از روش بالا و همچنین مایع های آماده هم در بازار استفاده کنید.

عدم تعویض به موقع مایعات درنگهداری از خودرو:
بسیاری از مالکان بر این تصور هستند که بنزین تنها مایع مورد نیاز خودروست در حالی که سایر مایعات برای خودرو نقشی مهم و حیاتی دارند. روغن موتور، روغن ترمز و مایع خنک کننده ازجمله مایعات مهم و ضروری اتومبیل هستند که در صورت عدم استفاده از آنها و خشک شدن قطعات متحرک موتور به موتور خودرو آسیب جدی وارد خواهد شد.

وظیفه روغن موتور تنظیم فشار بین قطعات سیستم ترمز است و نقش مایع خنک کننده جلوگیری از داغ شدن قطعات خودروست. پس از تعویض این مایعات باید توجه داشته باشیم قبل از کاهش مجدد منبع را پر کنیم و بهتر است، برای این کار به مکانیکی مراجعه نماییم.

پایین آوردن شیشه ها به جای روشن کردن کولر:
بسیاری از ما بر این باور هستیم که هنگام رانندگی در اتوبان خاموش کردن کولر و به جای آن پایین کشیدن شیشه ماشین موجب صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد. اما این تصور اشتباه است و طی تحقیقات انجام شده اگر کولر روی فن باشد 40 درصد سوخت کمتری نسبت به پایین بودن شیشه های خودرو مصرف می نماید.

اشتباهات متداول در رانندگی:
همه ما علاوه بر اشتباهات و سهل انگاری هایی متداول که در نگهداری از خودرو انجام می دهیم، ممکن است گاهی در رانندگی نیز دچار خطاهایی شویم که به سلامت اتومبیل آسیب وارد می کند. در ادامه به مواردی از این مسئله خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتر دیگر دچار اینگونه اشتباهات نشویم.

  1. استفاده از نور بالا در مه گرفتگی و شرایط جوی نامساعد نه تنها باعث افزایش دید شما نخواهد شد، بلکه موجب کاهش آن نیز می شود.
  2. درجا گرم کردن خودرو در روزهای سرد سال باعث آسیب وارد شدن به موتور خودرو از طریق گرم شدن منبع اگزوز می شود.
  3. یکی از اشتباهات متداول در رانندگی کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن دکمه آن است که موجب خراب شدن چرخ دنده ها آن می شود.
  4. حرکت کردن با سرعت پایین در خط سرعت می تواند، باعث اتفاقات مخاطره آمیز تصادف و ترافیک شود.
  5. رانندگی با چراغ بنزین روشن سبب سوختن پمپ بنزین می شود و رسوبات و ناخالصی های بنزین بعد از ورود به مسیر سوخت در عملکرد فیلتر بنزین، انژکتور و پمپ بنزین اختلال وارد می کنند.
  6. گرفتن همزمان ترمز و کلاچ برای نگه داشتن خودرو یکی دیگر از اشتباهات رایج و متداول در رانندگی است که باعث درگیر شدن نیروی کلاچ و افزایش متراژ ترمز می شود.
  7. بعضی از افراد به اشتباه عادت به گاز دادن خودرو قبل از خاموش کردن آن دارند که این موضوع می تواند در خودروهای انژکتوری تأثیری منفی داشته باشد، چراکه با گاز دادن و بستن سوئیچ مقدار زیادی بنزین نسوخته باقی می ماند که باعث آسیب به سوزن انژکتور و عملکرد نادرست خودرو هنگام استارت زدن می شود.
  8. نباید به دلیل نداشتن بنزین و خالی بودن باک خودرو خاموش شود، زیرا بعد از تمام شدن بنزین رسوبات آن وارد مسیر سوخت می شود و به اتومبیل آسیب وارد می کند.
  9. برخی تصور می کنند با جلو آوردن بیش از حد صندلی تسلط بیشتری روی رانندگی دارند، اما این باور غلط است و صندلی باید در حالت استاندارد باشد تا علاوه بر راحتی در رانندگی روی آینه های خودرو نیز کنترل داشته باشید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>