اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رینگ اسپرت

تأثیر رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو:
رینگ های اسپرت جزو اصلی ترین عوامل و قطعات تأثیر گذار روی ظاهر خودرو هستند که می توانند، نمایی بسیار جذاب و زیبا برای اتومبیل بسازند.

اما هنگام خرید و استفاده از رینگ اسپرت باید به دو نکته توجه نمود. اولین نکته آلیاژ به کار رفته در ساخت رینگ اسپرت است و نکته دیگر میزان تأثیر گذاری آن بر عملکرد خودرو می باشد.

بسیاری از مالکان بر این باورند که استفاده از اینگونه رینگ ها هیچگونه پیامدی برای خودرو نخواهد داشت، اما در ادامه این مقاله ما می کوشیم تا به دو نکته ذکر شده بپردازیم و با مزایا و معایب رینگ های اسپرت بیشتر آشنا شویم.

مزایای و معایب رینگ اسپرت:
یکی از دلایل انتخاب رینگ اسپرت فراهم شدن امکان تیک آف برای خودروست، استفاده از این رینگ ها باعث افزایش مانوردهی و قدرت ماشین می شوند و به علت بالا رفتن سطح تماس لاستیک با آسفالت خط ترمز نیز پایین می آید.

اما این موضوع می تواند، موجب استهلاک پیش از حد خودرو شود و هزینه های زیادی به دنبال داشته باشد. علاوه بر افزایش استهلاک، رینگ های اسپرت هزینه هایی مربوط به سیستم تعلیق، جلوبندی، عدم فرمان پذیری و کاهش شتاب ماشین را نیز به خود اختصاص می دهند و حتی گاهی اوقات باعث افزایش مصرف سوخت ماشین نیز خواهند بود.

اگر می خواهید رینگ اسپرت مناسبی تهیه کنید تا تأثیر منفی بر خودرو نداشته باشد و باعث افزایش عملکرد آن نیز بشود، باید به نکاتی توجه نمایید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

سایز رینگ اسپرت:
سایز مناسب جزو اولین و مهم ترین موارد در انتخاب رینگ های اسپرت است. هنگام خرید رینگ اسپرت سعی کنید تا یک سایز بالاتر و پهن تر خریداری کنید تا فرمان پذیری و عملکرد بهتری داشته باشد. علیرغم این موضوع انتخاب رینگ با ابعاد استانداردی که شرکت سازنده برای رینگ فابریک خودرو شما در نظر گرفته نیز انتخابی درست و مطمئن است.

بسیاری از فروشندگان خرید رینگ بالاتر از 2 را توصیه نمی کنند و خریدار را از معایبی که با استفاده از آن رینگ متوجه خودرویشان می شود، مطلع می سازند. بهتر است برای اطمینان بیشتر جهت خرید رینگ اسپرت و سایز آن از دفترچه راهنما خودرویتان استفاده نمایید.

آلیاژ رینگهای اسپرت:
رینگ ها به طور معمول از فولاد ساخته می شوند و در مدل های اسپرت آن نیز از آلیاژ آلومینیوم استفاده می کنند، دلیل بهره گیری از فلز آلومینیوم، سبکی و شکل پذیری بالای آن است. یکی از معایبی که رینگ های آلومینیومی غیر آلیاژی دارند، افزایش خطرات در حین صوانح است، چرا که از استحکام کمتری برخوردارند و در برابر تنش ها مقاومت کمتری از نمونه های معمولی از خود نشان می دهند.

در میان رینگ های خودرو مدل هایی نیز هستند که در ساخت آنها از الیاف کربن و منیزیم استفاده شده که باعث می شوند، استحکام بالایی داشته باشند، اما این رینگ ها مقداری گران تر هستند و بیشتر توسط تیونرها مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای خرید رینگ اسپرت:

  • هنگام خرید رینگ به برند آن نیز توجه داشته باشید، چراکه برندهای متفرقه از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار نیستند و می توانند آسیب های زیادی را به خودرو وارد کنند.
  • بهتر است برای هر رینگی که می خرید، لاستیک ویژه آن را نیز تهیه و استفاده کنید تا هندلینگ اتومبیل بهتر باشد.
  • در انتخاب رینگ اسپرت پس از اندازه و جنس آن به رنگ و مدل خودرویتان نیز توجه کنید تا مطابق با آنچه مناسب خودرو است خرید نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>