اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مکمل بنزین

مکمل بنزین:
مکمل های بنزین به افزودنی هایی گفته می شود که موجب افزایش کارایی خودرو و بهینه شدن مصرف سوخت خواهند شد و در زمان سوخت گیری در کنار بنزین یا گازوئیل به باک خودرو اضافه می شوند. اما این سوال پیش می آید که آیا واقعا اکتان بوستر بر کارایی خودرو می افزایند و مواد تشکیل دهنده آنها چیست؟ و دقیقا چه عملکردی دارند؟ در این مقاله تفاوت بنزین معمولی و سوپر را بررسی کرده و اثر اکتان را بر سوخت توضیح می دهیم.

تفاوت بنزین سوپر و معمولی:

بنزین معمولی:

  • بنزین مایعی مشتق شده از نفت، که در پالایشگاه نفت تولید می شود و به عنوان سوخت در موتورهای با پیشرانه درون سوز مورد استفاده قرار می گیرد. این سوخت اولین بار در آلمان به نام بنزین نامیده شد و بیشترین میزان مصرفی آن در دنیا برای خودروها، مربوط به بنزین معمولی است. محتوای بنزین معمولی از هیدروکربن های C5 تا C11 یا C12 می باشد که حدود 15 درصد آن از نفت خام تشکیل شده و در دمای 70 تا 175 درجه سانتی گراد تقطیر می شود.

بنزین سوپر:

  • بنزین سوپر به بنزین معمولی گفته می شود که به منظور بالا بردن مقاومت آن در برابر احتراق در اثر فشار و گرما، عدد اکتان بالاتری داشته باشد. بنزین سوپر مقاومتی بیشتری از بنزین معمولی دارد و خیلی کمتر دچار پیش احتراق شده و آرام تر می سوزد.
  • یکی دیگر از تفاوت های بین بنزین سوپر و معمولی، پالایش و تولید متفاوت آنهاست که باعث می شود به دلیل داشتن ترکیبات اضافه تر و فرآیند طولانی و سخت تری که دارد از بنزین معمولی گران تر باشد.
  • نکته مهم دیگری که در مورد بنزین سوپر حائز اهمیت است، لزوم استفاده آن در تمامی خودروهای مجهز به سیستم پرخوران یا توربو شارژ می باشد که برای عملکرد بهتر به بنزین سوپر با عدد اکتان 95 یا بالاتر نیاز دارند و در صورتی که بنزین معمولی با عدد اکتان پایین برای آنها استفاده شود، موجب آسیب زدن به تمامی اجزای درونی موتور خواهد شد. استفاده از بنزین سوپر منجر به تولید لرزش و صدای کمتری نسبت به نوع معمولی آن در خودرو می شود و همچنین خطرات و آسیب های کمتری به محیط زیست وارد می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از بنزین معمولی برای خودروهایی که به اکتان بالاتری نیاز دارند مانند خوردوهای توربوشارژ باعث می شود، هر بار قبل از رسیدن پیستون به بالاترین نقطه در سیلندر، بنزین اشتعال پیدا کرده و پیستونی را که هنوز حرکت سر بالایی خودرا کامل نکرده به پایین براند.

همچنین اگر به خودرویی که به بنزین معمولی احتیاج دارد، بنزین سوپر زده شود فقط از توان اتومبیل کاسته می شود و نتیجه ای دیگری نخواهد داشت. در این صورت باید از اکتان بوستر استفاده شود.

مکمل بنزین یا اکتان بوستر چیست؟
یکی از مکمل های بنزین که پیشتر به آن اشاره نموندیم اکتان بوستر است، حال می خواهیم بدانیم که مواد تشکیل دهنده آن چیست؟ و چه تأثیری روی خودرو خواهد داشت.

اولین نکته ای که در مورد اکتان می توان به آن اشاره نمود، امکان استفاده و تهیه آن به صورت جداگانه برای بنزین است به این صورت که می توانید برندهای مختلف این مکمل را خریداری کنید و به بنزین معمولی خودرویتان اضافه نمایید.

ترکیبات اکتان بوستر شامل پارافین، آلکان، نفتن، سیکلو آلکان، آروماتیک و اولفین می شود و دارای فرمول ملکولی C8H18 و جرم مولی 114 می باشد.

اضافه کردن اکتان به بنزین باعث کاهش انتشار مونوکسید کربن، جلوگیری از ایجاد آلودگی در سیستم سوخت و کف باک، جلوگیری از لرزش موتور در هنگام استارت و حرکت، بهبود کارایی سوخت، کاهش صدای موتور، ایجاد احتراق کامل، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از خوردگی سوپاپ ها می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>