اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چراغ خودرو

علت مات شدن چراغ خودرو و رفع آن:
چراغ های خودرو علاوه بر اینکه عضوی بسیار با اهمیت در ایمنی هنگام رانندگی هستند، از مهم ترین عناصر در زیبایی اتومبیل نیز به شمار می آیند.

اما گاهی اوقات دچار مات شدن و کدری می شوند که علت های مختلفی دارد و باعث کاهش کیفیت نور چراغ خودرو خواهند شد. در ادامه این مقاله به علت های مات شدن چراغ خودرو و روش های رفع آن می پردازیم.

دلایل مات شدن چراغ خودرو:
چراغ های خودرو مانند چراغ جلو و خطر عقب به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید دچار رنگ پریدگی و ماتی می شوند. از دیگر دلایل محیطی کدر شدن چراغ ها آلودگی هوا و بارش برف و باران است که تأثیر مستقیمی روی رنگ و شفافیت چراغ خواهند گذاشت.

رسیدگی نکردن به چراغ ها، استفاده کردن از لامپ های غیر استاندارد با توان های نامتعارف، شستشوی غیر اصولی چراغ به ویژه در زمانی که هنوز روشن هستند نیز جزو دلایل مات شدن چراغ است. البته استفاده از مواد اولیه بی کیفیت در ساخت چراغ توسط شرکت های سازنده بی تأثیر در از دست دادن شفافیت آن نیست.

یکی دیگر از علت های مات شدن چراغ خودرو رفت و آمدهای بیش از حد در جاده و مسیرهای خاکی است، چرا که به دلیل وجود سنگ ریزه و گرد و غبار در مسیر و برخورد آنها با چراغ دچار خط و خش و کدری می شود و دیگر آن شفافیت اول را ندارد که بهتر است هرچه سریعتر این مشکل رفع شود.

زیرا با کدر و مات شدن چراغ های جلو، دیگر راننده نور کافی در شب و مسیرهای تاریک نخواهد داشت و این خود باعث کاهش ایمنی می شود. تحقیقات نشان داده اند، علیرغم کاهش 60 درصدی ترافیک وسایل نقلیه، 40 درصد تصادفات مرگبار در شب اتفاق می افتند. این آمار گویای اهمیت نور کافی برای رانندگی است.

رفع مات شدگی چراغ:
برای برطرف کردن و رفع مات شدگی چراغ خودرو می توانید با باز کردن و تمیز کردن درون چراغ این معضل را از بین ببرید.

اما اگر این کار پاسخگو نبود می توانید به مراکز پولیش مراجعه کنید و یا با تهیه و استفاده از محلول های پولیش چراغ که قابلیت لایه برداری دارند این معضل را بر طرف نمایید. برندهای متنوعی محلول پولیش برای شفاف سازی چراغ تولید کرده اند و اکثر اوقات نیز موثر واقع می شوند.

دستورالعمل اجرای پولیش هر برند می تواند با دیگری متفاوت باشد و باید نهایت دقت را در انجام آن داشت، زیرا با زمان بندی نادرست (مثلا محلول بیشتر از زمان توصیه شده روی چراغ بماند) ممکن آسیب به طلق چراغ وارد شده و مجبور شوید چراغ را کامل عوض کنید!

چنانچه رنگ پریدگی و کدری طلق چراغ جلو یا خطر خودرویتان با پولیش بر طرف نشد می توانید به جای تعویض کلی چراغ، از طلق های یدک آن ها استفاده نمایید.

طلق های یدکی برای رفع مات شدگی یا شکستگی چراغ با صرف هزینه اندکی تهیه می شوند و کاملا منطبق روی کاسه چراغ قرار می گیرند به طوری که تفاوتی با طلق فابریکی نداشته باشند. طلق یدک چراغ نور را به خوبی عبور می دهد و هنگامی که چراغ خودرو در اثر برخورد با موانع یا تصادف دچار شکستگی می شود، نیز کاربرد دارد و دیگر نیازی به تهیه چراغ نو نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>